برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 7 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مقاله قصد داریم به «10 ابزار رایگان و کاربردی برای بازاریابان محتوا» بپردازیم. همراه ما در «الیت دیزاین» باشید.

همانطور که همه ما می‌دانیم، گوگل قدرتمندترین و موثرترین موتور جستجو در سراسر جهان است. گوگل احتمالا نام آشناترین کلمه حوزه دیجیتال حتی برای مردم عادی است و در روزهای قرنطینه پاندمی کرونا وقتی با یک کلیک جواب تمام سوال‌ها را می‌داد، تبدیل به دوست همیشگی مردم شد. به‌حدی که اکنون ما نمی‌توانیم زندگی خود را بدون گوگل تصور کنیم.

درست است که سرچ گوگل، ستون فقرات کسب و کار گوگل است و در هر ثانیه 40000 عبارت جستجوشده را پردازش می‌کند. اما با این حال، گوگل خیلی بیشتر از یک موتور جستجوی ساده است و ابزارهای زیادی برای بهبود فعالیت متخصصان حوزه مارکتینگ و دیجیتال دارد.

کاربرد این ابزار های رایگان برای بازاریابان محتوا

این ابزارهای رایگان گوگل می‌توانند به شما کمک کنند:

  • رتبه سئوی خود را افزایش دهید.
  • آگاهی از برند خود را برای مشتریان انجام دهید.
  • شهرت برند خود را پیگیری و مدیریت کنید.
  • استراتژی‌های بازاریابی خود را بهبود ببخشید.
  • با افراد تیم خود ارتباط سازنده‌تری داشته باشید.
  • و اینکه حتی بتوانید دورکاری کنید!

10 ابزار رایگان و کاربردی برای بازاریابان محتوا:

بیایید نگاهی به برخی از بهترین ابزارهای رایگان گوگل بیندازیم و با هم مرور کنیم و با کاربرد آن‌ها آشنا شویم.

10 ابزار رایگان و کاربردی برای بازاریابان محتوا:

1. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console):

ابزار Google Search Console به بازاریابان، مدیران وب‌سایت‌ها و متخصصان سئو کمک می‌کند تا بفهمند گوگل چگونه صفحات وبسایت شما را می‌بیند. گوگل سرچ کنسول می‌تواند گزارش‌های crawling (خزیدن) گوگل را بصورت دقیق و اطلاعات فهرست‌بندی صفحات شما را مستقیماً از فهرست Google در اختیار شما قرار دهد.

در مقاله گوگل سرچ کنسول چیست؟ میتوانید اطلاعات بیشتری درباره این ابزار بدست آورید.

ویژگی های کلیدی

  • گوگل سرچ کنسول به شما کمک می‌کند عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و بهبودهایی را که ممکن است لازم باشد انجام دهید.
  • می توانید آن را با حساب Google Analytics خود ادغام کنید تا بتوانید محتوای وب سایت و عملکرد جستجوی خود را بهینه کنید.
  • این ابزار بازاریابی رایگان گوگل همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات مربوط به وب‌سایت خود را شناسایی و برطرف کنید و رتبه خود را بهبود بخشید.

کاربرد ابزار رایگان برای بازاریابان محتوا (Google Analytics)

2. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics):

گوگل آنالیتیکس یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزار گوگل برای بازاریابان است که به نظارت بر ترافیک وبسایت شما کمک می‌کند.با گوگل آنالیتیکس، می‌توانید افرادی را که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، مدت زمانی که در وبسایت سپری می‌کنند، جستجوهایی که انجام می‌دهند و موارد دیگر را ردیابی کنید. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای بهینه سازی بیشتر سایت خود و ارائه یک تجربه کاربری عالی و افزایش ترافیک خود استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره گوگل آنالیتیکس میتوانید مقاله گوگل آنالیتیکس چیست را مطالعه کنید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • این ابزار به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنید و تجربیات کاربری عالی ارائه دهید.
  • Google Analytics همچنین به شما کمک می‌کند تا تغییرات آزمایشی وب‌سایت و برنامه‌های خود را بهینه کنید.
  • خصوصیت دیگر این ابزار این است که به شما کمک می‌کند تا به طور یکپارچه با دیگر پلتفرم‌های Google کار کنید که باعث صرفه جویی در وقت و افزایش کارایی شما می‌شود.

گوگل ادوردز (Google AdWords)

3.گوگل ادوردز (Google AdWords):

Google AdWords یک ابزار بازاریابی رایگان گوگل برای بازاریابان است که با کمک آن می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی را اجرا کنید. کلمات کلیدی برای یک بازاریاب محتوا، بسیار با اهمیت است زیرا علاوه بر کمک به رسیدن به رتبه‌های بالای نتایج جستجو، ترافیک خوبی را نیز به وب سایت شما ایجاد می‌کند. اگر میخواهید بیشتر با گوگل ادز آشنا شوید مقاله تبلیغات گوگل ادز چیست و چه کاری انجام می دهد؟ را در وبلاگ الیت دیزاین مطالعه کنید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • گوگل ادوردز می‌تواند به شما کمک کند در زمان مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید.
  • با گوگل ادوردز می‌توانید تبلیغات خود را برای مشتریان بالقوه خود در مناطق جغرافیایی مختلف نشان دهید.
  • اما مهم‌تر از همه، گوگل ادوردز به شما در تحقیق کلمات کلیدی کمک می‌کند.

Google Ads Keyword Planner

برنامه‌ریز کلمات کلیدی بخشی از گوگل ادوردز است که بازاریابان را قادر می‌سازد کمپین‌های جستجوی خود را برنامه‌ریزی کنند. Keyword Planner ابزاری عالی برای کمک به شناسایی کلمات کلیدی، برای هدف قرار دادن مخاطبان مرتبط برای محتوای وبلاگ و وب سایت شما است.

ویژگی های کلیدی:

  • Keyword Planner به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط را با نمایش حجم جستجوی آنها پیدا کنید.
  • شما می‌توانید کلمات کلیدی خود را مقایسه کنید و بر این اساس، بودجه خود را برای کمپین‌ها تعیین کنید.

گوگل ترند ( Google Trends)

5.گوگل ترند( Google Trends):

ابزاری مفید است که به شما امکان می‌دهد حجم جستجوی کلمات کلیدی را مشاهده کنید تا بتوانید کلمات کلیدی هوشمندانه‌تری انتخاب کنید.
گوگل ترند به شما کمک می‌کند موضوعات و کلمات پرطرفدار روز را بیابید و استراتژی محتوایی خود را بر اساس موضوعات جذاب بچینید.
Google Trends همچنین به شما کمک می‌کند آخرین اخبار، اطلاعات آماری، داستان‌ها، جستجوها و موارد دیگر را کشف کنید.اگر میخواهید بیشتر با گوگل ترندز آشنا شوید مقاله گوگل ترندز چیست را بخوانید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • این ابزار گوگل برای بازاریابان به شما این امکان را می‌دهد بفهمید که چگونه روند جستجو در طول زمان در مناطق مختلف و در مقابل یکدیگر متفاوت است.
  • Google Trends به شما کمک می‌کند تا مقایسه کنید، تا تفاوت بین کلمات کلیدی جستجو شده را ببینید.
  • و ابزار شما را قادر می‌سازد تا ببینید که چگونه حجم جستجوی کلمات کلیدی در طول زمان در نوسان است.

وبلاگ(Blogger)

6. وبلاگ(Blogger):

ابزار انتشار وبلاگ خود گوگل، Blogger می‌تواند به شما کمک کند وبلاگ خود را رایگان ایجاد کنید. همچنین می‌توانید دانش، تجربیات یا آخرین اخبار را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید. Blogger به شما این امکان را می‌دهد که از وبلاگ خود با Google AdSense کسب درآمد کنید.

ویژگی های کلیدی:

  • این ابزار به شما امکان می‌دهد از بین چندین قالب، طرح‌بندی و تصاویر پس‌زمینه به آسانی انتخاب کنید. شما می‌توانید وبلاگ خود را به گونه ای طراحی کنید که متناسب با نوع محتوای شما باشد و مخاطب هدف شما را جذب کند.
  • Blogger به شما کمک می‌کند مخاطبان خود را بشناسید، تجزیه و تحلیل کنید که بازدیدکنندگان شما از کجا می‌آیند و به چه چیزهایی علاقه دارند. همینطور می‌توانید برای اطلاعات دقیق، وبلاگ خود را مستقیماً به Google Analytics متصل کنید.
  • Blogger به شما این امکان را می‌دهد که پست‌های وبلاگ، عکس‌ها و موارد دیگر را با خیال راحت با Google ذخیره کنید.

تقویم گوگل(Google Calendar)

7. ابزار رایگان تقویم گوگل (Google Calendar)

Google Calendar تقویم گوگل است که می‌توانید روی کامپیوتر یا نلفن همراه خود نصب کنید. این تقویم علاوه بر آگاهی از رویدادهای جهانی به شما کمک می‌کند همه داده‌های خود را در یک مکان سازماندهی کنید به این صورت که می‌توانید رزروها، پروازها، رویدادها و روزهای مهم و بسیاری موارد دیگر را با Google Calendar برنامه‌ریزی کنید. از این ابزار حتی می‌توانید برای تقویم محتوا هم استفاده کنید.

ویژگی های کلیدی:

Google Calendar به شما کمک می‌کند همه وظایف، ددلاین‌ها و برنامه‌های جلسات خود را در یک مکان مدیریت کنید.
این ابزار می‌تواند به شما و اعضای تیمتان کمک کند تا در چندین تقویم با هم کار کنید و برنامه‌های روزانه خود را به راحتی برنامه ریزی کنید.

گوگل درایو (Google Drive)

8.ابزار رایگان بازاریابی محتوا گوگل درایو (Google Drive):

Google Drive یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای ذخیره همه فایل‌های شما، از جمله عکس‌ها، اسناد،فایل‌های صوتی، فیلم‌ها و موارد دیگر است. بهترین بخش در مورد Google Drive این است که می‌توانید از هر مکان و هر زمان به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

ویژگی های کلیدی:

Google Drive به شما این امکان را می‌دهد که وقتی با حساب Google وارد می‌شوید به فضای ذخیره سازی رایگان 15 گیگابایتی دسترسی داشته باشید.
همچنین می‌توانید فایل‌های خود را مستقیماً از تلفن هوشمند و تبلت خود مشاهده، ویرایش و به اشتراک بگذارید.

جیمیل(Gmail)

9. ابزار رایگان جیمیل (Gmail)

احتمالا نام آشناترین ابزار در این لیست جیمیل است. جیمیل سرویس ایمیل رایگان خود گوگل است. شما به راحتی می‌توانید یک حساب جیمیل ایجاد کنید و ایمیل‌های خود را در دستگاه های مختلف بررسی کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که ایمیل های خود را در دسته‌های قابل تنظیم، مرتب و سازماندهی کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که نوع خاصی از ایمیل را در یک نگاه مشاهده کنید. مثل امکان دسته‌بندی ایمیل‌های تبلیغاتی و…

ویژگی های کلیدی این ابزار رایگان

علاوه بر امکانات گفته شده جیمیل این به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً از حساب Gmail خود به تقویم، یادداشت‌ها و وظایف خود دسترسی داشته باشید.

کاربرد ابزار رایگان برای بازاریابان محتوا Google Hangouts

10. ابزار رایگان Google Hangouts

Google Hangouts یک پلتفرم ارتباطی است که به شما این امکان را می‌دهد از طریق پیام‌رسانی، تماس صوتی و تصویری با افراد ارتباط برقرار کنید. شما با استفاده از این ابزار رایگان گوگل می‌توانید بصورت فردی و گروهی از هر کجا و در هر زمان تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنید.

ویژگی‌های کلیدی

  • Google Hangouts به شما کمک می‌کند که همزمان برای حداکثر 100 نفر چت گروهی ایجاد کنید.
  • می‌توانید در چت‌ها از عکس‌، گیف‌، نقشه‌ها، شکلک‌ها و استیکرها استفاده کنید.
  • و همینطور می‌توانید به این ابزار با لپ تاپ و دستگاه‌های اندرویدی و iOS دسترسی داشته باشید.

جمع‌بندی

همه ابزارهایی که با هم مرور کردیم ابزار رایگان برای بازاریابان محتوا، با یک حساب Google قابل دسترسی و استفاده است.
به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یکبار به آنها نگاهی بیندازید. قطعا استفاده از این ابزارها می‌تواند کار را برای شما شیرین‌تر و ساده تر از قبل کند.
خواه کارآفرین، بازاریاب، توسعه‌دهنده یا فقط یک کارآموز در شروع مسیر بازاریابی محتوا باشید، این 10 ابزار رایگان Google می‌تواند به شما کمک کند تا از آخرین فناوری‌ها و اخبار به‌روز آگاه باشید و کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست