1. خانه
  2. طراحی وب
  3. اعتبار صفحه وب‌سایت چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

اعتبار صفحه وب‌سایت چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

برای بررسی و بهبود وضعیت سئو وب‌سایت، اعتبار صفحه آن مسئله‌ی مهمی است. آگاهی داشتن از اعتبار صفحه وب‌سایت به شما کمک می‌کند برنامه بهتری برای بهبود وضعیت سئو آن داشته باشید. در این مقاله قصد داریم بگوییم اعتبار صفحه وب‌سایت چیست و راه‌های افزایش آن بپردازیم. همراه ما در «الیت دیزاین» باشید.

اعتبار صفحه وب‌سایت چیست؟

اعتبار صفحه وب‌سایت یا page authority یک وب‌سایت هر چقدر بیشتر باشد (در بازه‌ی بین 1 تا 100) احتمال معرفی این صفحه به کاربران توسط گوگل بیشتر خواهد بود. پس اعتبار یک وب‌سایت شانس بازدید یک صفحه را به مخاطبین را نشان می‌دهد. وب‌سایت‌هایی که بیشترین اعتبار را دارند احتمالا در نتایج جستجو رتبه اول یا دوم را بخود اختصاص می‌دهند. نکته دیگر اینکه از آنجایی که اعتبار وب‌سایت تعیین کننده جایگاه یک صفحه از همان وب‌سایت است پس این اعتبار 1 تا 100ای برای تک تک صفحات وب‌سایت خواهد بود.

عوامل تاثیرگذار بر اعتبار صفحه وب‌سایت:

عوامل تاثیرگذار بر اعتبار صفحه وب‌سایت چیست؟

عوامل متعددی می‌توانند بر اعتبار یک وب‌سایت اثر بگذارند، که عبارت‌اند از:

  • مقالات وبلاگ
  • بروزرسانی مداوم صفحات وب‌سایت
  • بک لینک خارجی به صفحات وب‌سایت
  • اشتراک گذاری محتوای وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی
  • لینک بیلدینگ داخلی در وب‌سایت
  • قرار دادن تگ برای تصاویر وب‌سایت
  • بهبود سرعت صفحات وب‌سایت

چگونه اعتبار صفحه سایت را افزایش دهیم؟

چگونه اعتبار صفحه سایت را افزایش دهیم؟

واضح است که برای ارتقای اعتبار صفحات وب‌سایت باید بر روی عوامل تاثیرگذار بر آن، که پیشتر اشاره شد کار کنیم.

محتوا مثل یک پادشاه:

مقالات وبلاگ شما و هر آنچه بعنوان محتوای متنی در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید، شاه کلید موفقیت در سئو وب‌سایت‌تان هستند. هر چقدر این مقالات بروز شده، همسو با نیاز مخاطب و پربارتر باشند احتمال افزایش اعتبار آن وجود دارد. صرف وقت و هزینه برای تولید محتوای خوب یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی ست که می‌توانید برای بهبود جایگاه وب‌سایت و اعتبار آن انجام دهید. در مقاله چرا محتوا پادشاه است اطلاعات بیشتری میتوانید کسب کنید.

انتشار محتوای هدفمند می‌تواند به افزایش ترافیک وب‌سایت شما همینطور افزایش نرخ کلیک کمک کند. توصیه اهل فن برای بهبود اعتبار صفحات وب‌سایت بروزرسانی مداوم این صفحات است.
کیفیت محتوا نیز شاخصی بسیار اثرگذار بر اعتبار یک صفحه است. استفاده‌‎ی درست از علائم نگارشی، توجه به املای درست کلمات، کیفیت یک محتوای خوب را نشان می‌دهد.
برای آشنایی بیشتر با تاثیر مقالات قدیمی وبلاگ بر سئو وب‌سایت می‌توانید به مقاله‌ی « تاثیر مقالات قدیمی بر سئو سایت» مراجعه کنید.

تصاویر را با تگ alt منتشر کنید:

مثل محتوای متنی وب‌سایت عکس‌ها نیز در رتبه‌بندی گوگل تاثیر بسزایی دارد به این شرط که از تگ alt استفاده کنید! تگ alt به گوگل در ایندکس کردن صفحات کمک شایانی می‌کند و همین مسئله سبب افزایش اعتبار صفحات خواهد شد. برای اینکه بدانید تگ Alt چیست و چطور کار می‌کند توصیه میکنم این مقاله را بخوانید.

وب‌سایت‌تان را به‌روز نگه دارید:

به‌روز بودن وب‌سایت‌تان علاوه بر مخاطب پسند بودن به اعتبار آن نیز می‌افزاید. وب‌سایتی را فرض کنید که تمام صفحاتش به‌روز است، طولی نمی‌کشد که مخاطبین برای جستجو هر آنچه نیاز دارند به آن رجوع می‌کنند. مجموع این موارد منجر به بهبود جایگاه وب‌سایت خواهد شد.

‌لینک‌های خارجی بهتری بگیرید:

اگر سایت‌‌هایی که اعتبار خوبی دارند به وب‌سایت شما لینک بدهند نتیجه بسیار خوبی در بهبود وضعیت وب‌سایت‌تان خواهد داشت.
همینطور افزایش لینک‌های خارجی به وب‌سایت شما هم تاثیر بسزایی در سئو سایت و بهبود وضعیت آن خواهد داشت.

کار را به کاردان بسپارید:

کار را به کاردان بسپارید:

بهترین محتوای یک وب‌سایت آنهایی ست که یک فرد متخصص در آن زمینه منتشر کرده است. قابل اعتماد و اتکا بودن به همراه تخصصی بودن یک محتوا می‌تواند گوگل را قانع کند که اعتبار بهتری به یک صفحه وب‌سایت بدهد.

برند پر آوازه:

شهرت یک برند یا وب‌سایت تاثیر بسزایی در اعتباریابی آن دارد. به دیجی کالا نگاه کنید، شهرت یک برند، اعتبار و تخصصی بودن مطالب حوزه فناوری روی فروش و اعتبار سایر صفحات هم تاثیر زیادی گذاشته. در نتایج سرچ گوگل نیز دیجی کالا از بهترین رتبه‌ها برخوردار است.

صفحات سایت متناسب با هدف تنظیم می‌شوند:

هر کدام از صفحات وب‌سایت برای تحقق یک هدف و منظوری ایجاد شده. صفحات فروشگاهی برای فروش یک محصول یا خدمات، صفحات خبری برای انتشار خبر و…
گوگل از همین اهداف صفحه وب‌سایت برای سنجش اعتبار آن استفاده می‌کند و نتایج جستجو را برای مخاطبین بر اساس اهداف معنایی و محتوایی در صفحات به نمایش می‌گذارد.
نتایج زیر اهداف مشترک بین صفحات مختلف وب‌سایت‌ها است که در اعتبارسنجی توسط گوگل نقش مهم دارند:

  • وبلاگ‌های مربوط به اطلاع‌رسانی، چطور مخاطبین را به پاسخ پرسش‌هاشان می‌رسانند؟
  • هر خواننده چقدر زمان برای خواندن یک مطلب در وب‌سایت صرف می‌کند؟
  • صفحات فروشگاهی یا آموزشی که دسته‌بندی برای هر یک از محصولات و یا آموزش‌ها دارند.
  • می‌توانید بعد از ایجاد یک صفحه درباره‌ی اهداف آن از خود بپرسید. آیا محتوا و دیزاین این صفحه با هدفی که برای آن در نظر دارید مرتبط است یا خیر. پاسخ مثبت منجر به رشد اعتبار آن صفحه خواهد بود.

چرا باید برای افزایش اعتبار سایت تلاش کنیم؟

چرا باید برای افزایش اعتبارصفحه وب‌سایت تلاش کنیم؟

افزایش اعتبار یک وب‌سایت یکی از شاخص‌های موفقیت یک کسب‌وکار است اما ممکن است به تنهایی برای موفقیت آن کافی نباشد. اما چه کسی می‌تواند تاثیر عوامل موثر بر اعتبار یک وب‌سایت مثل بهبود محتوا، به‌روزرسانی مداوم صفحات، لینک‌های ورودی معتبر نادیده بگیرد؟ زمانی که برای بهبود سئو و جایگاه وب‌سایت‌تان تلاش می‌کنید مجموعه‌ای از فرایندها را دنبال می‌کنید که بصورت تک به تک می‌تواند تاثیرگذار باشد اما بهبود جمعی آنها منجر به موفقیت و رسیدن به جایگاه مطلوب در گوگل خواهد شد.
برای آشنایی بیشتر با مفهوم سئو می‌توانید به مقاله‌ی «سئو چیست ؟ ( راهکارهای طلایی 0 تا 100 SEO ) مراجعه کنید.

چطور اعتبار صفحات وب‌سایت خود را مشاهده کنیم؟

وب‌سایت‌های زیادی برای سنجش میزان اعتبار صفحات وب‌سایت وجود دارند. برای آن می‌توانید عبارت page authority checker را در گوگل سرچ کنید تا با استفاده از ابزارهای موجود بصورت رایگان جایگاه صفحات وب‌سایت خود یا رقیب‌تان را بررسی کنید. برای مثال یکی از بهترین وب‌سایت‌های اطلاع از اعتبار وب‌سایت، وب‌سایت Moz است.

جمع‌بندی:

در این مقاله به بررسی مقاله‌ی «اعتبار صفحه وب‌سایت چیست؟ و چگونه آن را افزایش دهیم؟» پرداختیم. افزایش اعتبار صفحات وب‌سایت کار آسانی نخواهد بود اما نتایج شگفت انگیزی خواهد داشت. بهبود هر یک از مواردی که در این مقاله درباره‌ی آن صحبت کردیم روی تمام جوانب سایت تاثیر خواهد گذاشت. بهبود محتوا روی بهبود سئو، بهبود ترافیک، نرخ کلیک و حتی فروش و شهرت برند نیز تاثیرگذار خواهد بود.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست