برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 8 دقیقه وقت بگذارید : )

چرا محتوا پادشاه است؟ این سوال از زمانی پررنگ شد که بیل گیتس دوازده سال قبل گفته بود، محتوا پادشاه است. شاید آن زمان کسی متوجه اهمیت گفته او نشده بود، اما حالا این جلمه با توسعه فن آوری های نوین به اثبات رسیده است. بنابراین کارشناسان الیت دیزان در نظر دارند، به این سوال پاسخ بدهند که چرا به محتوا پادشاه می گویند.

در عرصه بازاریابی جهانی و شبکه های مجازی تاثیر این عبارت بیش از پیش روشن می شود. مدیران وب سایت ها و فروشگاه های مجازی به خوبی قدر این جمله را می دانند و برای رسیدن به یک محتوای خوب تلاش می کنند. اگر با خواندن همین چند خط به موضوع علاقمند شدید، این فرصت را از دست ندهید.

چرا محتوا پادشاه است؟

تولید محتوای اصل و باکیفیت می تواند پادشاه باشد. وب سایت یا هر شبکه مجازی دیگری را در صف اول دیدن شدن در مرورگر قرار دهد. با این همه اهمیت تولید محتوا از هر موضوعی بیشتر است. برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کنید.

زمانی محتوا پادشاه است که در عرصه دیجیتال مارکتینگ بی رقیب باشد. منظور این است که در تولید محتوا، از مطالب دسته دوم و بی کیفیتی که حاصل رونوشت برداری از دیگر سامانه هاست، پرهیز شود.

ممکن است این سوال برای کاربران محترم پیش آید، چرا به محتوا پادشاه می گویند و چگونه می توان به یک محتوای عالیقدر و بزرگ دست یافت. آیا راه های هست که محتوایی را که می سازیم، بیمه کرد و او را همچنان بر اریکه سلطنتش بر دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای نوین تکیه بدهیم.

اصولا چه شیوه هایی وجود دارد که می تواند این پادشاه را به خطر بیندازد. چرا محتوا پادشاه است، فقط یک عنوان جالب برای مقاله نیست. بلکه استراتژی کلیدی است برای این که شما شیوه های سنتی و غیررایج را رها کنید و به بازاریابی های نوین بیندیشید.

پادشاهی بر محتوا تاریخ انقضا ندارد، دوره ای نیست که یک شبه بیاید و یک شبه سر پادشاه را مانند لویی شانزدهم زیر گیوتین بگذارد یا او را به خلع قدرت کند. پادشاهی در دیجیتال مارکتینگ اگر مشروط به شرایطی شود، سلطنتی جاودانه خواهد داشت. محتوا می تواند صاحب کسب و کار اینترنتی را به افق های دور دست، به دروازه های تمدن بزرگ که همان شکوه در موفقیت است، راهنمایی کند. اما این شرایط چیست و چگونه خود را به آن شرایط ملزم کنیم؟

چرا محتوا پادشاه است؟

چرا تولید محتوا مهم است؟

حالا کمتر کسی است که نداند، امروزه تجارت و کسب و کارهای اقتصادی دچار تحول شگرفی شده اند و بازاریابی محتوایی نقش مهمی در این تحول شده است. با توسعه اینترنت، دیگر جهان مرزهای خود را از دست داده است. برای راه های بازاریابی محتوایی مقاله بازاریابی محتوا چیست را بخوانید.

شما می توانید با فشردن چند دکمه از پشت میز کارتان، از روی کاناپه ای که دراز کشیده اید، به آن سوی کره زمین بروید و با دیگر کاربران فضای مجازی گپ و گفت داشته باشید.

به همین راحتی همه جای دنیای را بگردید و مارکوپولوی دنیای خودتان باشید. همین موضوع برای بسیاری از مدیران باهوش و مبتکر، فرصت خوبی است. آنها از این فضا به خوبی استفاده می کنند و با ایجاد وب سایت و شبکه های اجتماعی پرطرفدار به خصوص اینستاگرام کار خود را توسعه می دهند.

با بازاراهای برون مرزی، محتوا پادشاه است!

مدیران شرکت ها به بازار داخلی بسنده نمی کنند. مشتری های یک شهر، دو شهر و چند استان همجوار آنها را راضی نمی کند. از همین رو، به دنبال بازارهای جدیدتر هستند.

بازارهای نوینی که بتواند بدون هیچ زحمتی آنها را به مشتریان بالقوه برساند. بله درست است! با شما درباره بازارهای برون مرزی سخن می گوییم. بازارهای بین المللی که بر بسترهای مجازی سوار اند و این امکان وجود دارد که شما را با سیل عظیمی از کاربران دنیای اینترنت آشنا کند.

حالا دیگر مدیران موسسات اقتصادی در هر سطحی مایل هستند با شناخت کاملی که از این بازار بدست می آورند، از آن به نفع خود بهره ببرد. این جاست که به دنبال یک راه مطمئن و ساده می گردند تا خود، شرکت، محصولات و کالاهایش را معرفی کند. اما این معرفی چگونه و با چه تمهیداتی انجام می شود؟ در ادامه چنانچه با ما همراه شوید، به پاسخ سوالات خود خواهید رسید.

با بازاراهای برون مرزی، محتوا پادشاه است!

راه های رسیدن به بازارهای جهانی آنلاین

محتوا پادشاه است! به این شرط که برای رسیدن به بازارهای بین المللی که در بستر فضاهای اینترنتی قرار گرفته اند، مقدماتی را بطلبید. این تهمیدات عبارتند از : طراحی و ساخت سایت، تاسیس یک یا چند شبکه مجازی محبوب و پرطرفدار، استفاده از کارشناس سئوکار، آشنایی با اصول بازاریابی دیجیتالی و…

شما تا هنگامیکه وب سایت یا شبکه ای تاسیس نکرده باشید، در واقع همانگونه به شکل سنتی و قدیمی به مبادله کالا و خرید و فروش سنتی مشغول خواهید بود.

وقتی به ایجاد یک وب سایت فکر کرده و آن را راه اندازی کردید، حالا نوبت آن است که وب سایت خود را که مانند یک فروشگاه مجازی است، پر کنید. این فروشگاه قرار است در منظر عموم دنیا قرار بگیرد. نه تنها محله و شهر و استان و کشور بلکه همه کسانی که در این سیاره خاکی زندگی می کنند، شما و فروشگاه تان را خواهند دید. بار

خب حال نوبت آن است که یک ویترین جذاب و مشتری پسند بچینید. آیا خودتان میخواهید این کار را انجام دهید؟ خیر! ما به شما اکیدا توصیه می کنیم که این کار را به کاردانش بسپرید. به کسی که بارها تجربه این کار را داشته باشد.

قرار نیست همه کارها را به گردن بگیرید. لطفا به تولیدگران عرصه محتوا اعتماد کرده و اجازه بدهید، تا آنها با قواعد و مقرراتی که در چنته دارند از پس این کار برآیند.

حالا قرار است مکانی داشته باشیم که پادشاه در آن جلوس کند. این مکان همان وب سایت یا شبکه ای است که شما در آن فروشگاه تان را به پا کرده اید.

با چه محتوایی فروشگاه خود را کامل کنیم؟

قبل از این که دست به تولید محتوا بزنید، خوب است کاربران و مخاطبان خود را بشناسید. با توجه به تمایلات، سلیقه، نوع نگاه و سبک زندگی آنها دست به تولید محتوا بزنید. شما قرار نیست فقط به معرفی محصول و اجناس خود بزنید.

شما می خواهید دایره روابط و مشتریان وفادارتان را گسترش دهید. آن قدر که این دایره از مرزهای کشور هم بگذرد و همه دنیا را فرا بگیرد. پس اولین مرحله شناخت مخاطب است. بعد از این که کاربرانتان را شناختید، چگونه می خواهید با آنها در ارتباط باشید.

اولین و مهمترین ابزار ارتباط با دیگران بویژه با افرادی که می خواهند مشتری شما بشوند، چیست؟ بله درست حدس زدید. داریم با شما درباره مهمترین رسانه یعنی زبان صحبت می کنیم. یادتان باشدکه محتوا پادشاه است و زبان خاص خود را می طلبد.

با چه محتوایی فروشگاه خود را کامل کنیم؟

زبان مشتری خود را بشناسید!

ببینید قرار است چه کسانی فروشگاه مجازی شما را تماشا کنند. به چه زبانی سخن می گویند. اولین و مهمترین کاربرانی که می توانند با شما مراوده داشته و از فروشگاه شما بازدید کنند، فارسی زبان ها هستند. هم میهنان خودتان! اما جمعیت فارسی زبانها به این تعداد افراد محدود نمی شود.

یادتان باشد که فارسی زبانهای زیادی هستند که در کشورهای افغانستان، تاجیکستان و هند و پاکستان زندگی می کنند. از طرفی کشور ما کشور هنر و ادبیات است.

افراد بسیاری هستند که از مشتاقان و علاقمندان هنر و ادبیات فارسی هستند. همین امر آنها را به فراگیری زبان فارسی علاقمند کرده است. به نحوی که زبان دوم بسیاری از کاربران اینترنتی فارسی است.

خب جمعیت فراوانی وجود دارد که می توانند تولید محتوایی شما را ببینند و تماشا کنند. این محتوای فارسی در هر قالبی که باشد، توسط این خیل گسترده دیده می شود. حالا دیگر نوبت شماست که وارد کار شوید و با اعتماد سازی از آنها فقط یک بازدیدکننده صرف نسازید.

با به کار بستن برخی از تمهیدات و اصول و قواعد به راحتی می توانید، آنها را در زمره مشتریان دائمی خود دربیاورید. کارشناسان ما توصیه می کنند، زمانیکه به ساخت محتوا دست می زنید، به همه کاربران و مشتریان فارسی زبانتان توجه داشته باشید. برنامه ها و محصولاتی که می سازید متناسب با ذوق و سلیقه آنها هم باشد.

تا محتوا پادشاه است، زبان های محبوب را بشناسید

بعد از این که طراحی وب سایت تان تمام شد، به این فکر کنید که دیجیتال مارکتینگ استعداد بالایی برای جذب مخاطب دارد. آیا محتوای تولید شده شما فقط به یک زبان کافی است؟ آیا این امکان فراهم است که وب سایت شما چند زبانه شود؟

حتما به زبان های دیگر نیز فکر کنید. قرار نیست شما در انزوای یک یا چند کشور باقی بمانید. تخیل تان را پرواز دهید و ببینید که چگونه با تولید محتوای یونیک و جذاب می توانید افراد بسیاری را جذب کارخود کنید.

فقط کافی است به اهمیت زبان پی ببرید. توجه کنید، اولین زبان محبوب و پرکاربرد کدام است؟ بعد از آن چه زبان هایی می تواند کاربران زیادی داشته باشد. سعی کنید وب سایت شما چند زبانه باشد. به زبان انگلیسی تولید محتوا داشته باشید تا شانس دیده شدن شما ده برابر شود.

به زبان هایی مثل روسی، چینی و… توجه کنید. این زبانها در تمام دنیا کاربرانی دارد که می توانند فروشگاه مجازی شما را ببیند و با شما وارد معامله شوند. چرا قدر این فرصت را ندانسته و نخواهید از آن برای رسیدن به بازارهای بیشتر استفاده کنید.

تولیدات محتوایی شامل چه نوع قالب هایی می شود؟

تولیدات محتوایی شامل چه نوع قالب هایی می شود؟

محتوا پادشاه است زیرا ابزارها و امکانات زیادی در خدمتش هستند تا جهان شبکه شده مجازی را به سلطه بگیرد. قرار است درباره این ابزارها با شما صحبت کنیم.

حال که مخاطب خود را پیدا کردید، نوبت آن است که محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید. اگر قرار است شما خشکبار را که عمده محصول شماست، معرفی شود، دوست دارید به چه فرمتی این معرفی صورت بگیرد؟ تولید محتوای متنی، تصویری، ویدیویی، پادکست و محتوای صوتی یا… ؟ برای آشنایی بیشتر با محتوای تصویری میتوانید مقاله محتوای تصویری چیست را در وبلاگ الیت دیزاین بخوانید.

همانطور که متوجه شدید، قالب های متنوعی برای ارائه محتوای خود دارید. پیشنهاد ما این است که برای چیدمان یک فروشگاه خوب و غنی از همه این قالب ها استفاده کنید. اجازه بدهید، تا فروشگاه تان متنوع و جذاب باشد. برای اینکه بدانید فروشگاه اینترنتی دارای چه ویژگی هایی است مقاله فروشگاه اینترنتی چیست را مطالعه کنید.

اهمیت محتوای نوشتاری

در تولید محتوا اولین مساله ای که بسیار به چشم می خورد، محتوای نوشتاری است. اول از هر چیزی در فروشگاه مجازی شما قرار است چه چیزی دیده شود؟ مقالات و رپورتاژهای که تهیه و تنظیم کرده اید.

مخاطبان شما به هر زبانی که صحبت کنند، به این مقالات نگاهی می کنند. آن را میخوانند و با توجه به کلمات کلیدی که در تمامی متن به طور سنجیده ای پراکندگی دارد، متوجه اصل منظور شما می شود. محتوای نوشتاری یکی از پاسخ های روشن به این سوال معروف است، چرا به محتوا پادشاه می گویند؟

محتوای نوشتاری باید تابع قواعد و قوانینی نوشته شود. این طور نیست که نویسنده با ده انگشت چابک و فرز به نوشتن متن مشغول شود. نویسنده محتوای متنی می داند که هر جمله چه تعداد کلمه دارد، هر بند و هر سرتیتر از چند جمله باید ساخته شود.

گذشته از این موارد، محتوای نوشتاری از شرایط و قواعدی پیروی می کند که خاص تیترسازی و عنوان بندی است. همه این لوازم و امکانات باعث می شود تا متن از نظر خوانایی بهبود یافته و از سئو امتیاز بگیرد.

محتوا پادشاه است، با کمک تصویر!

محتوا پادشاه است، با کمک تصویر!

در تولید محتوا رکن بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد. تصویر! تصاویر حتی می توانند از از محتوای متنی نیز تاثیرگذارتر باشند. شاید یک کاربر نتواند همه محتوای نوشتاری را بخواند اما تصاویر را حتما می بیند.

چنانچه از عکس ها و تصاویر مطلوب و زنده استفاده کنید، حتما بسیاری از مفهوم و معنای محتوای نوشتاری را به خواننده منتقل خواهید کرد.

تولید محتوای صوتی یا پادکست، فیلم ها و ویدیوها، ایمیل های تبلیغاتی و دیگر ابزارهای موجود کمک می کند تا جمله محتوا پادشاه است، معنا و مفهوم درستی به خود بگیرد.

نتیجه

در این مقاله که به همت کارشناسان الیت دیزاین نوشته شده، درباره محتوا با شما صحبت کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که چرا محتوا پادشاه است. در ادامه چنانچه با ما همراهی کرده باشید، انواع قالبهای محتوایی را فراگرفتیم.

به اهمیت زبان که مهمترین رسانه است، پی بردیم. دانستیم که قبل از هر کاری باید مخاطب را شناخت و با آن رابطه دوستانه برقرار کرد. این رابطه بوسیله زبان، به عالی ترین سطح خود می رسد. امیدواریم این مقاله را خوانده باشید و خواندن آن را به دیگران نیز توصیه کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (1 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست