برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مقاله قصد داریم بگوییم که تاثیر مقالات قدیمی بر سئو سایت چیست. همراه ما در الیت دیزاین باشید.

با مقالات قدیمی وبلاگ چه باید بکنیم؟ این سوالی هست که شاید تا به حال بارها و بارها از خودتان پرسیده‌اید. مقالاتی که مدت‌ها برای آن‌ها زمان و انرژی صرف شده و احتمالا هزینه زیادی هم در برداشته، حالا با گذشت زمان چه می‌توانیم بکنیم؟ آیا اجازه دهیم آنها در صفحات قدیمی وب‌سایت خاک بخورند یا با نیم نگاهی گذرا دوباره آنها را به چرخه بهبود سایت وارد کنیم.

چرا باید به سراغ مقالات قدیمی سایت رفت؟

چرا باید به سراغ مقالات قدیمی سایت رفت؟

اولین دلیل آن این است که تولید محتوای با کیفیت کار آسانی نیست و زمان زیادی لازم دارد. تقریبا اکثر کسب‌وکارهای بزرگ در حوزه تولید محتوا برنامه‌ریزی و استراتژی اصولی را پیگیری می‌کنند پس قطعا رقابت با آنها کار آسانی نخواهد بود. برای آشنایی با تولید محتوا میتوانید مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کنید.

اگر تیم تولید محتوای شما هنوز کوچک است یا خودتان این کار را بر عهده گرفته‌اید، بهینه سازی مجدد محتوای قدیمی وبلاگ ممکن است تاثیر زیادی بر بهبود سئو وب‌سایت‌تان داشته باشد. اگر با سئو سایت آشنایی ندارید توصیه می کنم مقاله سئو چیست را بخوانید.
احیا و ارتقای مقالات قدیمی راحت‌تر و کم دردسرتر از مقالات جدید هستند، برای تولید یک مقاله‌ی جدید وقت، زمان، انرژی و هزینه زیادی باید صرف شود اما مقالات قدیمی حتی اگر نیازمند بهبود باشند هم زمان و هزینه کمتری در بر دارند. ضمن اینکه مخاطبین همیشگی وب‌سایت شما متوجه ارتقا و بهبود محتوای قدیمی خواهند شد و تصور کنید که این کار چه تاثیر مثبتی بر نگرش آنها خواهد داشت!

تاثیر مقالات قدیمی بر سئو سایت

تاثیر مقالات قدیمی بر سئو سایت چیست؟

با بروزرسانی مقالات قدیمی می‌توان به رتبه‌بندی بالاتر، نرخ تبدیل بهتر و افزایش ترافیک وب‌سایت دست پیدا کرد. بروز نکردن مقالات قدیمی می‌تواند اعتبار وب‌سایت شما را در گوگل مخدوش کند و به آن آسیب برساند. از آنجایی که صفحات قدیمی جایگاه خود را دارند، بهبود و ارتقای مقالات قدیمی می‌تواند بر سئو کلاه سفید وب‌سایت نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. در مقاله سئو کلاه سفید چیست میتوانید با انواع روش های این نوع سئو بیشتر آشنا شوید.
ابتدایی‌ترین قدم برای بروزرسانی مقالات، بررسی کیفیت و محتوای آنها بر استراتژی محتوا و برنامه کلی کسب‌وکارتان است. اینکه این مقالات چقدر هم‌جهت با منافع اصلی کسب‌وکارتان است و چقدر می‌تواند بر سئو وب‌سایت‌تان تاثیر بگذارد به شما کمک می‌کند راحت‌تر درباره‌ی آنها تصمیم بگیرید، قاعدتا بخشی از مقالات که مناسب نباشند جایی در وبلاگ ندارند و حذف خواهند شد. در مقاله چرا باید وبلاگ داشته باشیم، ۵ مزیت داشتن وبلاگ سایت را برای شما عنوان کردیم که میتواند شما را برای داشتن یک وبلاگ موفق راهنمایی کند.

برای تصمیم‌گیری بهتر در رابطه با حذف یا بروزرسانی مقالات می‌توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • کدام مقالات برای کاربر مفید است؟
  • کدام مقالات با ارزش هستند؟
  • محتوای آن یونیک است یا خیر؟
  • کدام مقالات در حال حاضر به موضوع کسب‌وکار مرتبط است؟
  • با کدام مقالات می‌توان ترافیک وب‌سایت ایجاد کرد؟
  • و کدام مقالاتی بک لینک بیشتری می‌گیرند؟

در ادامه، باهم بررسی می‌کنیم که چگونه به‌روز رسانی مقالات قدیمی را گام به گام انجام دهید:

به‌روز رسانی و ارتقاء:

با توجه به سرعت رشد و توسعه جامعه و دگرگونی نیاز مخاطب، اگر محتوایی به‌روز نباشد کاربردی برای مخاطبین شما نخواهند داشت و در اینصورت کمکی هم به بهبود وضعیت سئو و ترافیک وب‌سایت‌تان نخواهد کرد. اما برخی از مقالات با ارتقا می‌توانند کاربردی و بهبود دهنده باشند و مجددا به دور رقابت برگردند. برای ارتقای کیفیت محتوای یک مقاله می‌توانید مفاهیم را بروز کنید، از تصاویر جدیدتر استفاده کنید و حتی به مقالات جدید وب‌سایت لینک داخلی بدهید.

سئو محتوای مقالات قدیمی سایت:

با گذشت زمان مقالات قدیمی احتیاج به بررسی مجدد از نظر سئو دارند. کلمات کلیدی، چگالی کلمات کلیدی، عنوان سئو شده و … همگی تاثیر مثبتی در بهبود وضعیت سئو یک وب‌سایت دارند. همچنین وضعیت لینک‌های داخلی و خارجی باید دوباره چک شود تا در صورت بروز مشکل به آنها رسیدگی شود.

ادغام چند مقاله با یکدیگر:

آیا محتوای مقالات به تنهایی مفید نیستند؟ در اینصورت می‌توانید چند مقاله که موضوع مرتبط با یکدیگر دارند را ادغام کنید و از آن یک مقاله با تعداد کلمه کلیدی بالا و مناسب برای سئو بسازید.

عناوین را متفاوت و جالب بنویسید:

عناوین مقالات قدیمی احتمالا تکراری شده‌اند. برای جلب نظر مخاطب و ترغیب او به خوانش مقالات به‌روز شده می‌توانید از این روش استفاده کنید. اگر تمایل دارید 10 روش عنوان نویسی را فرا گیرید توصیه می کنم مقاله چرا عنوان نویسی مهم است را دروبلاگ الیت دیزاین بخوانید.

موضوعات روز را در مقالات جای دهید:

یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن کسب‌وکارتان را آپدیت نگه دارید، پیروی از موضوعات ترند و وایرال شده هستند. برای آشنایی بیشتر با این مبحث می‌توانید مقاله‌ی «محتوای وایرال چیست و دارای چه ویژگی هایی است؟» را مطالعه کنید.

SHARE در شبکه‌های اجتماعی:

پس از ارتقای مقالات قدیمی، بهترین راه نشان دادن ثمره تلاش شما به مخاطبین است. با بازنشر محتوای بروز شده در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و … می‌توانید گام موثری در بازاریابی محتوایی بردارید. برای کسب اطلاعات بیشتر از بازاریابی محتوایی می‌توانید به مقاله‌ی « بازاریابی محتوایی چیست؟ و چگونه انجام می‌شود؟» مراجعه کنید.

تاثیرات بروزرسانی و ارتقای مقالات را پیگیری کنید:

حالا وقت مشاهده‌ی نتیجه‌ی زحمات‌تان است. تاثیر ارتقا و بروزرسانی مقالات قدیمی را می‌توانید با ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول بررسی کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا آمارهای مربوط به قبل و بعد از ارتقای مقالات را ببینید و ترافیکی که در سایت برای خوانش مقالات ایجاد شده را مشاهده کنید و بر اساس گزارش‌هایی شفاف، بتوانید وضعیت مقالات به‌روز شده را بررسی کنید.

 

حذف مقالات قدیمی سایت! درست؟ یا غلط!

حذف مقالات قدیمی سایت! درست؟ یا غلط!

از آنجایی که هر صفحه وب‌سایت جایگاه ویژه‌ای در گوگل دارد از بین بردن این صفحات یعنی تخریب این جایگاه و هدر رفت زمان و هزینه‌ای که صرف تولید آن شده بود. با حذف یک مقاله بک لینک‌هایی که احتمالا تاثیر زیادی در بهبود رتبه وب‌سایت دارند هم از بین خواهند رفت و خوب است قبل از حذف مقالات مرده قدیمی بک لینک‌ها حذف شوند تا تاثیر منفی آن تا حد امکان کاهش یابد.
بهتر است مقالاتی از وب‌سایت حذف شوند که تاثیری در سئو نداشتند، با مسیر کسب‌وکارتان متفاوت هستند، محصولات یا خدمات قدیمی را تبلیغ و ترویج می‌کنند که حالا توسط تیم شما تولید و عرضه نمی‌شوند و البته صفحاتی که ترافیک صفر دارند.

جمع‌بندی

امیدواریم این مقاله به شما در تاثیر مقالات قدیمی بر سئو سایت و بهبود جایگاه وب‌سایت و ترافیک سایت کمک کرده باشد، حتی اگر در پایان به این تصمیم برسید که مقالات جدید کمتری منتشر کنید و از پتانسیل مقالات قدیمی استفاده کنید. بهترین راه برای جواب گرفتن از مسیر تولید محتوا، بهبود و به‌روز رسانی مستمر مقالات قدیمی و مرده است.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست