برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 6 دقیقه وقت بگذارید : )

با افزایش روزافزون کسب و کارهای اینترنتی و رقابت در بین کسب و کارهای آنلاین، راه و روش‌هایی برای بازاریابی دیجیتال و افزایش بازدیدکننده سایت وجود دارد. با استفاده از این تکنیک‌ها می توانید مخاطبان زیادی را به وب سایت خود جذب کنید و به افزایش فروش و شهرت کسب و کارتان بیافزایید. یکی از روش‌های بازاریابی، لندینگ پیج یا صفحه فرود می باشد. برای پاسخ به این که بدانید لندینگ پیج چیست در ادامه این مطلب با الیت دیزاین همراه شوید.

لندینگ پیج چیست ؟

لندینگ پیج Landing page در لغت به معنای صفحه فرود می باشد و به صفحه‌ای از وب سایت گفته می شود، که نقطه ورود بازدیدکنندگان وب سایت است. این صفحه اولین صفحه‌ای است که کاربران و بازدیدکنندگان سایت، با آن مواجه می شوند. صفحه فرود می تواند دروازه ورود کاربران و بازدیدکنندگان بسیاری باشد.

لندینگ پیج یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است، این صفحه یکی از صفحات مستقل وب سایت می باشد و برای کمپین‌های بازاریابی یا تبلیغاتی ایجاد شده است، بنابراین کاربران از طریق کلیک بر روی لینک در آگهی یا ایمیل یا هر جای دیگر در فضای اینترنت، می توانند وارد صفحه فرود شوند. برای آشنایی بیشتر با بازاریابی دیجیتال می توانید مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.

لندینگ پیج یا صفحه فرود باعث می شود تا بازدیدکنندگان یک صفحه افزایش پیدا کنند و همچنین سبب افزایش فروش هم می شود.

صفحات فرود معمولاً شامل مواردی مانند کتاب الکترونیکی، دوره آزمایشی رایگان، شرکت در مسابقه یا ثبت نام و… می باشد که در قبال ارائه اطلاعات کاربران ارائه می شوند. یک صفحه فرود خوب زمانی فعالیت خود را آغاز می کند که بتوانید بازدیدکنندگان را متقاعد کنید تا در ازای امتیازاتی که به آن ها می دهید، اطلاعات شخصی آن ها را به دست آورید. صفحات فرود را می توان از طریق یک جستجوی کلی یا از طریق وب سایت شرکت شما پیدا کرد و این احتمال را افزایش می دهد که یک مشتری بالقوه به آنجا برسد.

لندینگ پیج چیست ؟ 10 نکته و ویژگی مهم در طراحی صفحه فرود
لندینگ پیج چیست ؟ 10 نکته و ویژگی مهم در طراحی صفحه فرود

کاربرد لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

کاربرد لندینگ پیج، جمع آوری و دریافت اطلاعات کاربران و بازدیدکنندگان سایت می باشد که در قبال ارائه خدمات به آن ها می توانید اطلاعات آن ها مانند: نام و نام خانوادگی، اطلاعات تماس و ایمیل و … را به دست آوردید و آن ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

شما با استفاده از این صفحه می توانید بازدیدکنندگان سایت خود را از طریق قرار دادن لینک صفحه فرود به صورت ایمیل یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند Google ، Bing ، YouTube ، Facebook ، Instagram ، Twitter یا مکان‌های مشابه در وب به سایت خود جذب کنید.

بسیاری از شرکت‌ها، ایمیل‌ها و آدرس صفحات اجتماعی خود را در صفحه اصلی وب سایت خود قرار می دهند و این کار ترافیک بیشتری برای صفحه اول شرکت‌ها ایجاد می کند. این کار مساوی است با از دست دادن مشتری‌ها.

از لندینگ پیج برای بازاریابی دیجیتال و تبلیغات محصولات و خدمات استفاده می شود، از این صفحه می توان برای جذب کاربران و تاکید در خرید محصول یا ثبت نام دوره‌های آموزشی و … استفاده کرد. صفحه فرود شامل راهکارهایی برای شروع ارتباط و جذب بازدیدکننده می باشد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

ویژگی یک صفحه فرود خوب چیست؟

  • صفحه فرود دارای یک هدف اصلی باشد.
  • عنوان و محتوا صفحه فرود باید مرتبط با هم باشد تا بتوانید اعتماد کاربران را جلب کنید. برای عنوان نویسی می توانید مقاله چرا عنوان نویسی مهم است را در وبلاگ الیت دیزاین مطالعه کنید.
  • صفحه فرود برای کاربران از نظر محتوای صفحه و معرفی خدمات و محصولات باید بسیار مفید واقع شود.
  • صفحه فرود باید بسیار اثر گذار باشد و به کاربر باید کمک کند تا به هدف خود برسد.
  • ورود کاربر به صفحه فرود آسان باشد و توسط لینک‌هایی که کاربر روی آن ها کلیک می کند انجام شود.
  • صفحه فرود مستقل از دیگر صفحات سایت باشد و فقط برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی طراحی شوند.
  • از پیشنهادهای شگفت انگیز برای افزایش نرخ تبدیل مشتری استفاده کنید.
ویژگی یک صفحه فرود خوب چیست؟
ویژگی یک صفحه فرود خوب چیست؟

لندینگ پیج شامل چه مواردی است؟

برای این که بتوانید اطلاعات بازدیدکنندگان را به دست آورید باید در ازای آن یک محتوا و یا یک محصول خاص ارائه کنید، از این رو راهکارهای متفاوتی با توجه به نوع کسب و کارتان وجود دارد و شامل مواردی برای بکارگیری در صفحه فرود و شروع جذب کاربران می باشد.

  • کتاب‌های الکترونیکی
  • ثبت نام دوره آنلاین
  • دانلود اپلیکیشن
  • ثبت نام در رویدادها
  • راهنمای استفاده
  • ثبت نام در خبرنامه‌ها

هدف از طراحی صفحه فرود چیست؟

هدف اصلی از طراحی صفحه فرود، افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری برای افزایش فروش بیشتر محصولات و یا خدمات است.

صفحه فرود به صفحه هدف نیز مشهور است. هدف استفاده از صفحه فرود برای سایت‌ها، افزایش ترافیک و همچنین افزایش فروش و بازدیدکننده سایت می باشد. صفحه فرود یک صفحه مستقل و متمایز از صفحه اصلی و یا هر صفحه دیگری است که برای یک هدف واحد و متمرکز، خدمت می کند. از دیگر اهداف لندینگ پیج، پیگیری و ارائه محتوایی است که در آن به کاربران و بازدیدکنندگان سایت خدماتی را به صورت ویژه ارائه دهیم. در اصل هدف اصلی این صفحه تبدیل کاربران به مشتری پایدار و دائم است.

یکی دیگر از هدف‌های طراحی صفحه فرود این است که کاربران به محض ورود به این صفحه و مطالعه اولین مطلب، از موضوعات سایت شما مطلع شوند و بتوانند در مدت زمان اندک مطالب را درک کنند.

انواع صفحه فرود

Opt-In Landing Pages
در طراحی این نوع صفحه، بخش‌هایی مانند هدر، فوتر و سایدبار ایجاد می شود. این نوع صفحه به صورت یک فرمی است که معمولا در تمام صفحات سایت‌ها دیده می شود. این نوع صفحات دارای فرم کوچکی هستند که در قسمتی از صفحات وب‌سایت قرار دارند و به چشم کاربر می خورد.

لندینگ پیج Lead generation
این نوع لندینگ پیج برای دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان و کاربران می باشد. با قرار دادن فرمی در این صفحه می توان اطلاعات کاربران مانند: نام، آدرس، شماره تماس و ایمیل بازدیدکنندگان را دریافت کرد. ساختار صفحه فرود Lead Generation به گونه‌ای است که کاربران در ازای وارد کردن اطلاعات خود و خدماتی را به صورت رایگان در اختیار داشته باشند.

لندینگ پیج Click through
این نوع صفحه برای لینک دهی، کاربرد دارد. یعنی وقتی کاربری بر روی آن کلیک کرد، به صفحه‌ای دیگر هدایت می شود. در این نوع صفحه فرود، فرمی قرار داده نمی شود و تمرکز آن بر روی معرفی محصول و خدمات است. این نوع صفحه برای قرار دادن لینک در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها تبلیغ شده است.

10 نکته مهم درهنگام طراحی لندینگ پیج
10 نکته مهم در هنگام طراحی لندینگ پیج

10 نکته مهم در هنگام طراحی لندینگ پیج

  1. از قرار دادن لینک‌های اضافی و لینک‌های خارجی در لندینگ پیج بپرهیزید.
  2. در طراحی لندینگ پیج موارد امنیتی اطلاعات کاربران را در نظر بگیرید.
  3. طراحی صفحه فرود متناسب با هدف و کسب و کارتان باشد.
  4. صفحه فرود دارای قابلیت ریسپانسیو و سازگار برای انواع دستگاه‌ها باشد. برای آشنایی با ریسپانسیو مقاله ریسپانسیو چیست را مطالعه کنید.
  5. مطالب لندینگ دارای محتوای ارزشمند باشد و از هرگونه محتوای تکراری و کپی برداری بپرهیزید.
  6. در طراحی لندینگ پیج از محتوای شلوغ و پر از تصاویر خودداری کنید و سادگی را در نظر بگیرید.
  7. برای طراحی صفحه فرود نکات لازم سئو داخلی را رعایت کنید. برای دانستن نکات سئو داخلی می توانید مقاله سئو داخلی سایت چیست را بخوانید.
  8. در صفحه فرود خود از عکس‌ها و کلیپ‌های زیبا و جذاب برای جلب توجه کاربران استفاده کنید.
  9. برای فرم اطلاعاتی کاربران میانه رو باشید و فقط اطلاعات کاربردی را بکار بگیرید.
  10. در صفحه فرود خود از نمادهای اعتماد استفاده کنید.

مزایای لندینگ پیج یا صفحه فرود

  • افزایش تعداد بازدیدکنندگان و ترافیک سایت
  • افزایش میزان رتبه و جایگاه سایت در موتورهای جستجو
  • ایجاد برقراری ارتباط بین فروشنده و مشتری
  • به دست آوردن نیازهای مشتری و میزان سنجش کلیک بر روی محصولات و خدمات
  • فروش انواع محصولات و خدمات با دسترسی آسان و راحت
  • قرار دادن آن در انواع شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات بیشتر
  • دریافت اطلاعات مشتریان به صورت رایگان

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه شدیم که لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و شما را با روش‌ها و تکنیک‌های این نوع صفحه آشنا کردیم. پس به طور کلی اگر شما می خواهید بازدیدکننده سایت خود را افزایش دهید و همچنین سبب افزایش فروش محصولات خود شوید یکی از بهترین روش‌ها ایجاد صفحه فرود می باشد.

صفحه فرود، نقطه فرود کاربران به سایت شما می باشد و یکی از صفحات مستقل سایت است. طراحی و راه اندازی لندینگ پیج و صفحه فرود یکی از روش‌های بازاریابی تاثیرگذار برای انواع کسب و کارها می باشد و شما با یک پیشنهاد شگفت انگیز می توانید کاربران و مشتریان بسیاری را برای کسب و کار خود جذب کنید. با ایجاد صفحه فرود می توانید به کسب و کارتان رونق ببخشید و از سایر رقبای خود سبقت بگیرید.

اگر می خواهید یک لندینگ پیج یا صفحه فرود برای سایت خود داشته باشید، از خدمات طراحی سایت الیت دیزاین استفاده کنید. ما برای شما یک صفحه فرود حرفه‌ای و با کیفیت و با رعایت تمام نکات طراحی می کنیم. برای مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست