برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مقاله قصد داریم ریلز چیست را به شما معرفی کنم و سپس باهم بررسی کنیم این قابلیت جذاب چطور روی بازدید حساب اینستاگرام شما تاثیر خواهد داشت. همراه ما در الیت دیزاین باشید.

اولین باری که اینستاگرام را دیدم صرفا یک اپلیکیشن ساده و جمع و جور، شبیه یک آلبوم عکس، با امکان لایک کردن و نظر دادن بود. برای آشنایی با این اپلیکیشن مقاله اینستاگرام چیست را بخوانید.
امروز اما این اپلیکیشن، محفلی برای باخبر شدن از احوال دوستان، معرفی قابلیت‌های مختلف یک کسب‌و‌‌کار، اخبار و حوادث و… است. یکی از امکاناتی که اینستاگرام ساده و دم دستی دیروز را به اینستاگرام محبوب و کاربردی امروز تبدیل کرده، قابلیت ریلز (Reels) است.

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز اینستاگرام چیست؟

احتمالا تیک‌تاک الهام‌بخش ایده ریلز برای اینستاگرام بوده و این ویژگی مشابه همان ریلز تیک‌تاک است. ریلز با آمدنش در اینستاگرام سروصدای زیادی به پا کرد و به سرعت محبوب شد.
ریلز اینستاگرام یک قابلیت جانبی برای ساخت ویدئو‌های کوتاه است که به کاربر این اجازه را می‌دهد که با فشردن گزینه مربوطه در صفحه اصلی اپلیکیشن، با ترکیب ویدئوهای کوتاه یک ویدئوی بلندتر بسازد. برای مخاطب پسندتر شدن این ویدئو‌ها امکان اضافه کردن موزیک بر اساس یک پلی‌لیست آماده نیز وجود دارد.

قابلیت اضافه کردن چند ویدئو کوتاه و ساخت یک ویدئوی طولانی‌تر، اولین بار توسط کاربران اینستاگرام انجام شد. چرا که مدت زمان کوتاه ریلزها، باعث محدودیت می‌شد و عملا به کاربر اجازه آپلود ویدئوی طولانی را نمی‌داد.
در حساب کاربری اینفلوئنسر‌ها حداقل یک یا دو ریلز از مکان‌های مختلف‌، فستیوال‌ها‌، جشن‌ها و… وجود دارد که معمولا هم لایک و بازدید خوبی می‌گیرند. اگر میخواهید با اینفلوئنسر بیشتر آشنا شوید توصیه می کنم مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.

ریلزها بر خلاف استوری و پست، معمولا یک سبک خاص دارد که تصاویر در ویدئوها با ضرب‌آهنگ موزیک عوض می‌شوند و این تغییرات تصاویر هماهنگ با آهنگ، هارمونی و جلوه بصری زیبایی را رقم می‌زند. همین سبک محبوب کاربران زیادی شده‌ است.

مزایای ریلز اینستاگرام

مزایای ریلز اینستاگرام چیست؟

هر قابلیت جدیدی که به شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌شوند، مثل یک زمین دست نخورده آماده کشت و برداشت هستند. با آشنایی و یادگیری ریلز اینستاگرام می‌توانید به بهبود وضعیت حساب کاربری‌تان کمک شایانی کنید. در ادامه مزایای استفاده از ریلز را عنوان کردیم:

1. کلیپ‌های کوتاه بیشتر بازدید می‌گیرد:

کاربران ترجیح می‌دهند وقت کمتری صرف دیدن ویدئو کنند. از این رو، ویدئوی کوتاه نرخ بازدید بالاتری دارد، اصل مطلب را در زمان کمتری عنوان می‌کند و البته ساخت آن هم برای اینفلوئنسرها هزینه کمتری در بر دارد. از این رو ریلزها محبوب هستند و تاثیر بسزایی در بالا رفتن نرخ لایک و بازدید یک پیج دارند.

2. ورود به explore با استفاده از ریلز:

Explore جایی‌ست که فالوورها و سایر کاربران می‌توانند محتوای شما را ببینند. ریلزها مانند پست‌ها، امکان ورود به اکسپلور اینستاگرام را دارند. اگر تعامل با مخاطب را در صفحه خود به میزان کافی داشته باشید و اگر فالوئرها کامنت، لایک‌ انجام دهند و ریلزها را اشتراک‌گذاری‌ کنند، احتمال ورود به اکسپلور افزایش پیدا می‌کند. با این کار «آگاهی از برند» بهتر و راحت‌تر برای کسب‌وکار شما اتفاق خواهد افتاد.
برای آشنایی بیشتر با شیوه‌های افزایش آگاهی از برند می‌توانید به مقاله‌ی «بازاریابی محتوا چیست ؟ و چگونه انجام می‌شود؟» مراجعه کنید.

3. نمایش بهتر هویت برند:

در عصر حاضر، مصرف‌کنندگان می‌خواهند با آنها مانند انسان رفتار شود و نه فقط صاحب پول و عامل درآمدزایی! بنابراین، کسب‌وکارهایی که از اینستاگرام به عنوان یک ابزار برای ارتباط با مخاطب استفاده می‌کنند باید روی ایجاد و بهبود روابط و جوامع در فضای دیجیتال کار کنند تا بتوانند این تقاضا را برآورده کنند. در این مسیر، ریلزها بلیط یک طرفه شما برای موفقیت در این شرایط هستند. ریلز هویت و هدف برند شما را به طور چشمگیری به نمایش می‌گذارد و کمک می‌کند مخاطبان با آن ارتباط بگیرند.

نکته کلیدی: موضوعات طنز، ویدئوهای احساسی، موضوعات بسیار خوبی برای ایده تولید ریلز هستند.

4. افزایش تعامل با مخاطبین از طریق انتشار ریلز:

از آنجایی که ریلزها برای مخاطبین جذاب و جالب توجه هستند، احتمالا مخاطب بیشتر با آن تعامل می‌کند، لایک بیشتری می‌گیرد و بیشتر اشتراک‌گذاری می‌شود. با برنامه‌ریزی درست و تولید محتوای اثربخش می‌توانید از ریلزها برای افزایش تعامل با مخاطب استفاده کنید.

5. ریلزها هشتک خاص خود را دارند:

اینستاگرام به‌دنبال ترویج هر چه بیشتر ویژگی جدید خود یعنی ریلزها است. از این رو در صفحه هشتک‌ها، دسته جدیدی برای ریلزها قرارداده تا مخاطب بیشتر تشویق به استفاده از ریلز شود. به همین جهت دنیای ریلزها هنوز دست‌نخورده و یونیک باقی‌مانده. با تولیدمحتوای درست می‌توانید در هشتک‌هایی که برای کسب‌وکار شما پول‌ساز هستند جایگاه خوبی پیدا کنید.
اینستاگرام بالاترین نرخ اینگیجمنت را در بین تمام شبکه‌های اجتماعی دارد و ریلزهای اینستاگرام یک فرصت طلایی برای ترویج محتوای شما هستند.

6. یک محتوا برای چند شبکه‌ی اجتماعی:

ریلزها امکان دخیره شدن در گوشی همراه را دارند. با این آپشن، شما به راحتی می‌توانید یک محتوای ویدئو را پس از انتشار در اینستاگرام، در شبکه‌های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید ویدئوی مربوطه را در قسمت ریلزها بسازید و پس از ذخیره کردن ویدئو آن را فقط در سایر شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید.

تفاوت استوری و ریلز اینستاگرام چیست؟

تفاوت استوری و ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلزها در Explore نمایش داده می‌شوند و کاربران می‌توانند در Storie آنها را به اشتراک بگذارند. Reels ‌هایی که آپلود می‌کنید نیز در بخش اختصاصی پروفایل شما ظاهر می‌شوند، مشابه پست‌های IGTV.
Reels چندین ابزار خلاقانه از جمله ابزار کنترل‌ سرعت ویدئو و گزینه‌ای برای تراز کردن ویدیوهای کوتاه و تبدیل آنها به ویدئوهای بلندتر دارد.

چطورریلزاینستاگرام بسازم؟

برای دسترسی به Reels، کافی است دوربین را در اپلیکیشن اینستاگرام باز کنید و گزینه REELS را انتخاب کنید. اینستاگرام دو گزینه برای ایجاد یک Reels در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • مرحله 1: می‌توانید دکمه ضبط فیلم را فشار داده و نگه دارید تا ضبط فیلم آغاز شود یا ویدیویی که از قبل ضبط کردید را آپلود کنید.
  • مرحله 2: می‌توانید روی Audio ضربه بزنید تا موزیک مورد نظرتان را از کتابخانه موسیقی اینستاگرام انتخاب کنید و به ویدیو اضافه کنید. شما حتی می‌توانید انتخاب کنید که فقط قسمت مورد علاقه خود را از یک موسیقی به ریلز بیافزایید.
  • مرحله 3: روی Speed ضربه بزنید تا سرعت ویدیوی خود را تنظیم کنید. اگر روی Effects ضربه بزنید جلوه‌های ویژه اعمال می‌شود، و اگر رویTimer ضربه بزنید می‌توانید مشخص کنید زمان ویدیوی شما چقدر باشد.
  • مرحله 4: وقتی آماده شدید، دکمه ضبط را بزنید و نگه دارید تا کلیپ ضبط شود. اگر تایمر را زود تنظیم کنید، قبل از شروع ضبط شمارش معکوس روی صفحه نمایش داده می‌شود.
  • مرحله 5: پس از اتمام کار ضبط کلیپ، می‌توانید استیکر و… را به REELS خود اضافه کنید.

تجزیه و تحلیل REELS اینستاگرام

تجزیه و تحلیل ریلز اینستاگرام

برای اینکه بفهمید آیا REELS شما به نتیجه رسیده و مخاطبان شما را درگیر می‌کنند، باید عملکرد آنها را پیگیری کنید. اینستاگرام این کار را آسان کرده. حساب‌های Business و Creator به راحتی می‌توانند به تجزیه و تحلیل Reels در Instagram Insights دسترسی داشته باشند.

با معیارهای زیر می‌توانید عملکرد REELSها را بررسی کنید:

  • Accounts Reached: این معیار به شما می‌گوید که چند کاربر منحصر به‌فرد اینستاگرام، حداقل یک بار Reel شما را دیده‌اند.
  • Plays: این قسمت، تعداد دفعاتی‌ست که Reel شما پخش شده است. ممکن است متغیر با تعداد اکانت‌های Reached شده باشد، چون برخی از کاربران ممکن است Reel شما را بیش از یک بار تماشا کنند.
  • لایک، کامنت، Save و Share دیگر معیارهایی است که با کمک آنها می‌توانید عملکرد Reelsها را بررسی کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله گفتیم ریلز چیست و این امکان اینستاگرام یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین امکانات فضای مجازی است. فراموش نکنید که این ویژگی جدید بسیار سریع محبوب و همه‎‌گیر شده و اگر از اینستاگرام بعنوان یکی از شبکه‌های اصلی معرفی و بازاریابی کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید، علاوه بر برنامه‌ریزی برای تولید محتوای این شبکه اجتماعی، باید برای REELSها هم برنامه‌ای ویژه داشته باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست