برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مطلب می خواهیم بدانیم google pagespeed insights چیست و چگونه موجب افزایش سرعت سایت ما می شود. با الیت دیزاین همراه باشید.

آنچه که برای یک وبمستر مهم است و برای آن رقابت می کند قرار گرفتن در رنک اول گوگل است. به این منظور ابزارهای مختلفی را به کار می گیرد تا در هر زمان بتواند خودش را با روزهای قبل و همچنین رقبا مقایسه کند. برای قرار گرفتن در نتایج اول گوگل، در سایت شما باید استانداردهای خاصی رعایت شده باشد. مثلا یکی از این فاکتورها ایجاد یک تجربه کاربری خوب است. اما یک فاکتور بسیار مهم و اصلی سرعت لود وب سایت شماست. یک سایت کند مشتریان خود را از دست می دهد. بنابراین تا زمانی که مشکل را رفع نکند نمی تواند به رنک های اول گوگل را به دست بیاورد. در این خصوص شما به یک ابزار احتیاج دارید تا سرعت وب سایت شما را آنالیز کند و راه حل افزایش سرعت را به شما ارائه دهد.

google pagespeed insights چیست ؟

این ابزار بسیار کاربردی است. وبمستران به کمک این ابزار سرعت سایت خود را ارزیابی می کنند تا بدانند برای یک کاربر چقدر زمان می برد تا سایت لود شود. همانطور که همیشه گفتیم گوگل آن چیزی را دوست دارد که مخاطب دوست داشته باشد. بنابراین سرعت بالای سایت یکی از اصول سئو است و باید برای افزایش آن تلاش کرد. برای آشنایی بیشتر با اصول سئو میتوانید مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

google pagespeed insights چیست ؟

بهتر است بدانید google pagespeed insights ابزاری است که کار کردن با آن بسیار راحت است. حتی افرادی که مبحث سئو را چندان تخصصی دنبال نمی کنند، می توانند با این ابزار کار کنند.

ابزار Google Page Speed Insight پارامترهایی که در سایت وجود دارند و روی سرعت آن تاثیر می گذارند را بررسی میکند و طبق ان نتایجی را ارائه می دهد. عددی که این ابزار برای سرعت سایت نشان می دهد بین 0 تا 100 است. تقریبا اکثر وبمستران تمام تلاششان را می کنند تا به 100 نزدیک شوند.

معمولا از نظر کمی نتیجه ای که ارائه میشود عددی بین 0 الی 100 است. هر چه به عدد 100 نزدیک تر باشد، بدین معناست که سرعت سایت کیفیت مناسب تری برای کاربر دارد.

همچنین این ابزار یک سری نتایج کیفی هم ارائه می دهد که در رده بندی خوب، نیاز به بهینه سازی و ضعیف نمایش داده می شوند.

معنی هر یکی از این رده بندی ها چیست؟

معنی هر یکی از این رده بندی ها در google pagespeed insights چیست؟

زمانی که این ابزار خوب را برای سرعت سایت نشان دهد، به این معنی است که  در تمام مراحل طراحی سایت و درج محتوا تمام فرآیندها به شیوه صحیح اجرا شده است و هیچ مشکلی در بارگزاری سایت وجود ندارد. اما اگر این ابزار برای سایت شما نیاز به بهینه سازی را اعلام کرد یعنی سرعت شما متوسط است. اما جای نگرانی نیست. با انجام یک سری کارهای جزئی می توانید سرعت بارگزاری را تا میزان قابل قبولی افزایش دهید.

اما اگر سرعت سایت شما ضعیف اعلام شد، باید به صورت اصولی سایت خود را بهینه سازی کنید تا منطبق بر اصول سئو باشد و رفته رفته سرعتش افزایش یابد.

 

درgoogle pagespeed insights چیست ؟ چه کارهایی موجب افزایش سرعت سایت می شوند؟

در Google Page Speed Insight چه کارهایی موجب افزایش سرعت سایت می شوند؟

  • بهبود تجربه کاربری

تجربه کاربری یا همان ux سایت اولین موردی است که بر سرعت سایت تاثیر می گذارد. زمانی که درحال طراحی سایت هستید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ux  می توانید مقاله تجربه کاربری ux چیست را مطالعه کنید.

مثلا منوهای شما نباید زیاد تو در تو باشد و اجزای سایت باید در مناسب ترین محل و در دسترس ترین محل قرار بگیرند. اگر با ux آشنایی ندارید میتوانید مقاله طراحی تجربه کاربری چیست را بخوانید.

  • سرور خوب

این که هاست شما روی چه سروری ارائه می شود مهم است. برای رفع این مسئله بهتر است از سرور اختصاصی استفاده کنید. البته اگر پرداخت هزینه ان برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. برای آشنایی بیشتر با هاست مقاله هاست چیست را مطالعه کنید.

اگر سرعت شما در این ابزار خوب باشد و نکات سئو را هم رعایت کنید قطعا به راحتی رنک اول گوگل را به دست می آورید.

  • کاهش حجم فایل ها

یکی از راه های افزایش سرعت سایت کاهش حجم فایل هایی است در صفحه اول سایت قرار دارند. به این منظور ابزارهای دیگری وجود دارند که قبل از بارگزاری فایل روی سایت می توانید به کمک آن ها حجم فایل را کاهش دهید و سپس بارگزاری را انجام دهید. اکثر وبمستران برای کاهش سایز عکس ها از این روش استفاده می کنند. توجه داشته باشید که باید حجم عکس ها را به گونه ای کم کنید که بر کیفیت آن تاثیر نگذارد. این روش میتواند کمک کند تا سرعت بارگذاری سایت بسیار بیشتر باشد و کاربران رضایت بیشتری داشته باشند.

برای کاهش حجم عکس ها میتوانید مقاله معرفی ۵ سایت کاهش حجم عکس به صورت آنلاین را در وبلاگ الیت دیزاین مشاهده کنید.

اما آیا حتما باید امتیاز شما 100 باشد تا در رتبه اول گوگل قرار بگیرید؟

اما آیا حتما باید امتیاز شما 100 باشد تا در رتبه اول گوگل قرار بگیرید؟

خیر. نیازی نیست شما به شیوه ای افراطی روی عدد 100 تمرکز کنید. چون عواملی وجود دارند که تحت کنترل شما نیستند. عواملی مثل مکان سرروها. همانطور که می دانید مکان سرور روی سرعت انتقال اطلاعات بسیار اهمیت دارد. در برخی از ابزارهای تست سرعت سایت شما امکان انتخاب سرور را دارید اما در این ابزار چنین امکانی وجود ندارد. گاهی حتی خود گوگل در این ابزار امتیاز 100 را نمی گیرد. بنابراین بهتر است تمرکزتان را بر داشتن یک سایت با سرعت خوب بگذارید.

جمع بندی

در این مطلب دانستیم که google pagespeed insights چیست و دانستیم زمانی که کاربری تصمیم می گیرد از سایت ما بازدید کند مدت زمان کوتاهی را فرصت می دهد تا صفحه سایت برای او لود شود. اگر در این مدت زمان سایت لود نشد احتمالا صفحه را می بندد و به سراغ سایت دیگری می رود. همین امر روی کاهش رتبه سایت در گوگل تاثیر می گذارد. برای همین هر وبمستری برای این که از زحماتش نتایج خوبی بگیرد باید تمرکز خود را روی افزایش سریع سایت بگذارد و در این زمینه از ابزارهایی همچون google pagespeed insights استفاده کند.

شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این گزارش ها به صورت آزمایشی است و داده ها و خطاها نیز باید بهبود پیدا کنند و پیشنهادات بهتری ارائه شوند. اما اطلاعاتی که توسط این سرویس ارائه می شود در همین  حالت هم می تواند به میزان قابل توجهی سبب توسعه وب سایت شما شود. اگر کاربران از وب سایت شما تجربه خوبی داشته باشند قطعا شما در مسیر موفقیت روز افزون قرار خواهید گرفت. این مسئله برای مدیران وب سایت در سراسر جهان اهمیت بالایی دارد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (2 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست