برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 8 دقیقه وقت بگذارید : )

سئو و ترفندهای آن همیشه بحث بسیار جذابی است که ترفندهای زیادی در آن وجود دارد. در این مقاله الیت دیزاین، سعی داریم توضیح مختصری درباره این که سئو کلاه خاکستری چیست را ارائه دهیم و سپس به بررسی ویژگی‌ها، روش‌های استفاده و همچنین 10 ترفند سئو کلاه خاکستری بپردازیم. امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله، دید کلی نسبت به سئو پیدا کنید و به این سوال پاسخ دهید که سئو کلاه خاکستری چیست؟

بررسی انواع سئو

سئو یا Search Engine Optimization به فرآیند بهینه سازی موتور جستجو می پردازد. سئو شامل چهار گروه اصلی است که در زمان، ارزش، ریسک و هزینه متفاوت هستند. برای آشنایی بیشتر درباره سئو میتوانید مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

  • سئو کلاه سفید White hat SEO
  • سئو کلاه خاکستری Gray hat SEO
  • سئو کلاه سیاه Black hat SEO
  • سئو منفی Negative SEO

سئو کلاه سفید به تمامی دستورهای موتور جستجو عمل می کند و هیچ قانونی را نقض نمی کند. این نوع سئو اصولی ترین و مناسب ترین روش برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن در موتور جستجو است. مقاله سئو کلاه سفید چیست اطلاعات جامع تری درباره این نوع سئو به شما میدهد.

سئو کلاه سیاه شامل راه کارهایی در تناقض با قوانین گوگل برای افزایش رتبه سایت است که زمان بسیار کمی نیاز دارد، ولی ریسک بسیار بالایی دارد. در این روش اگر گوگل به تخلف شما پی ببرد، صفحه مورد نظر سایت شما را از نتایج جستجو حذف خواهد کرد. در مقاله سئو کلاه سیاه چیست ۸ تکنیک و روش سئو کلاه سیاه را برای شما بیان کردیم و از معایب این نوع سئو بطور مفصل صحبت کردیم.

سئو منفی، با هدف آسیب رساندن به وب سایت حریف است. در این روش با هک کردن، ارسال نظرات منفی و سایر ترفندهای دیگر، وب سایت حریف رتبه کمتری پیدا خواهد کرد و شما به رتبه بالاتری دست پیدا خواهید کرد.

یکی دیگر از انواع سئو، کلاه خاکستری نام دارد که در ادامه این مطلب با این نوع سئو آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست، اهمیت و کاربرد سئو کلاه خاکستری چیست.

سئو کلاه خاکستری چیست ؟ ( 10 ترفند سئو کلاه خاکستری )
سئو کلاه خاکستری چیست ؟ ( 10 ترفند سئو کلاه خاکستری )

سئو کلاه خاکستری چیست ؟

با توجه به تعاریف متعدد ارائه شده توسط افراد گوناگون، تعریف سئو کلاه خاکستری از موارد قبلی کمی مشکل تر است. برخی معتقدند سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو سفید و سئو سیاه است و برخی افراد مانند جان اندرو، سئو کلاه خاکستری را شامل تکنیک‌هایی می داند که افرادی که پایبند قانون نیستند از آن استفاده می کنند و در صورت متوجه شدن ربات‌های گوگل از این تخلفات سایت شما را جریمه خواهند کرد.

در واقع اگر این راه کارها توسط افراد حرفه‌ای و متخصص انجام شود، به راحتی قوانین گوگل را دور می زند و هیچ جریمه‌ای نخواهد شد. در واقع این نوع سئو مانند سئو کلاه سیاه به نقض قوانین موتور جستجو می پردازد اما در صورت استفاده زیرکانه و صحیح از آن علاوه بر بالا بردن رتبه سایت، تخلفی برای شما ثبت نخواهد شد.

اهمیت استفاده از سئو کلاه خاکستری چیست؟

ترفندهای موجود در این نوع سئو ارزش چندانی ندارند اما اگر به صورت درست از آن استفاده شود، می تواند در زمان کوتاهی رتبه سایت شما را بالا ببرد.

اما سرور گوگل، الگوریتم بسیار پیشرفته‌ای دارد که ممکن است در بروزرسانی‌های جدید آن، تکنیک‌های موجود در سئو کلاه خاکستری نیز به سرعت شناسایی و جریمه شوند. بنابراین این نوع سئو مانند سئو کلاه سیاه، ریسک بالایی خواهد داشت و در صورت شناسایی متخلف، معرفی می شوید.

مزیت استفاده از سئو کلاه خاکستری چیست؟

اگر سایت نو پایی دارید و می خواهید در مدت زمان بسیار اندکی سئو آن را افزایش دهید، باید بدانید که این کار تنها با سئو سفید، شدنی نیست. در واقع مزیت استفاده از سئو کلاه خاکستری، صرفه جویی در زمان است. بنابراین در مدت زمان بسیار کوتاهی نتیجه مطلوبی را مشاهده خواهید کرد.

همچنین در این روش هزینه کمتری برای افزایش رتبه سایت خود پرداخت خواهید کرد. پس اگر شما فردی هستید که می خواهید در مدت زمان کوتاهی با هزینه پایین، سایت خود را ارتقا دهید دنبال کردن این مقاله را پیشنهاد می دهیم. اما در استفاده از این ترفندها باید نهایت دقت را به خرج دهید تا در ادامه روند به مشکل بر نخورید.

 10 ترفند سئو کلاه خاکستری
10 ترفند سئو کلاه خاکستری

 10 ترفند سئو کلاه خاکستری

پس از این که دانستیم مزیت‌های سئو کلاه خاکستری چیست و خواهان استفاده از این نوع سئو شدیم، باید انواع ترفند سئو کلاه خاکستری موجود در این زمینه را بسیار حرفه‌ای مورد استفاده قرار دهیم. در ادامه به بررسی چندین روش پرکاربرد در این نوع سئو می پردازیم.

خریداری دامین یا دامنه

اولین ترفند سئو کلاه خاکستری خرید دامنه می باشد، در این روش شما می توانید دامنه‌هایی که منقضی شده‌اند و دیگر کارآیی ندارند را خریداری کنید، از مطالب آن در سایت خود استفاده کنید یا به سایت خود لینک دهید. در استفاده از این ترفند به دو نکته توجه داشته باشید. اگر میخواهید بدانید دامنه چیست این مقاله را از دست ندهید.

  • دامنه خریداری شده مرتبط با سایت شما باشد.
  • دقت کنید این دامنه‌های خریداری شده قبلا توسط گوگل جریمه نشده باشد.

حتی می توانید مطالبی کوتاه و در عین حال کاربردی را به این دامنه‌ها اضافه کنید و به سایت خود لینک دهید.

مجدد طراحی کردن سایت

طراحی و بازنویسی مجدد کدهای موجود در سایت یکی از اصول سئو است. با تغییر و بروزرسانی کدهای سایت، گوگل مطالب سایت را به عنوان محتوا جدید شناسایی می کند و رتبه سایت را ارتقا می دهد. اما در این ترفند لازم نیس تمامی کدها بروزرسانی شوند بلکه کافی است تغییرات کوچکی در آن ایجاد شود که توسط شخص متخصص باید انجام شود. به این ترتیب در مدت زمان کوتاهی محتواهای سایت را مجدد به گوگل معرفی خواهید کرد.

ایجاد حساب های اجتماعی تقلبی

بک لینک‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از با ارزش ترین نکات قابل توجه گوگل است. یکی از 10 ترفند سئو کلاه خاکستری این است که تعدادی حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی درست کنید، سپس در این شبکه‌ها اقدام به گرفتن بک لینک کنید. برای این کار شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند لینکدین،  فیس بوک و توییتر پیشنهاد می شود. این را هم در نظر بگیرید که با حساب‌های قبلی خود نیز می توانید نسبت به این کار اقدام کنید.

کامنت گذاری

کامنت گذاری در بخش‌های مختلف سایت و لینک دادن صفحات سایت در کامنت‌ها می تواند در رتبه بندی سایت شما موثر باشد. اما این روش هم مانند سایر روش‌ها ریسک دارد، چرا که ممکن است گوگل لینک‌هایی که در بخش کامنت قرار داده‌اید جریمه کند. این اتفاق بیشتر در صورتی رخ می دهد که صاحب کامنت‌ها را اسپم کند.

قرار دادن کلمات کلیدی فقط در عنوان

قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان، یکی از تاثیر گذارترین انواع ترفند سئو کلاه خاکستری است، که برای بالا بردن رتبه سایت استفاده می شود. اما این را هم باید خاطر نشان کنیم که با توجه به اصول سئو، شما باید چندین مرتبه در متن خود از کلمات کلیدی استفاده کنید و در غیر این صورت ممکن است الگوریتم‌های موجود در گوگل این متن را فاقد ارزش لازم برای ارائه بداند. در متن‌های کوتاه حدود 100 کلمه این ترفند بسیار جواب می دهد اما در متن‌های طولانی فاقد ارزش است. برای آشنایی بیشتر با کلمات کلیدی مقاله کلمات کلیدی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم را بخوانید.

استفاده از سایت های خبری

یکی دیگر از انواع ترفند سئو کلاه خاکستری، استفاده از سایت‌های خبری می باشد، که این روش بسیار ساده و کاربردی است. کافی است به صاحب سایت‌های خبری مختلف توافقی کنید یا هزینه‌ای در قبال قرار دادن لینک سایت شما پرداخت کنید. به این ترتیب لینک صفحات شما در سایت‌های خبری به عنوان یک خبر قرار می گیرد و افراد زیادی از آن بازدید خواهند کرد. این کار باعث افزایش بازدید سایت می شود، ضمن این که هر کدام از بازدیدکنندگان ممکن است به مشتری تبدیل شوند.

ساخت bpn

bpn در واقع یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است. اما در سئو کلاه خاکستری به روش زیرکانه‌ای از آن بهره می بریم. در روش bpn ما تعداد گسترده‌ای از سایت‌ها و وبلاگ‌ها می سازیم و سپس آن ها را به یکدیگر لینک می دهیم. بعد از مدتی این وب سایت‌ها قدرتمند می شوند و کار اصلی ما شروع می شود، باید این سایت‌ها را به سایت اصلی خود لینک دهیم. به این ترتیب به طور موثر رتبه بندی سایت اصلی را بالا می بریم.

اما دقت داشته باشید این روش در عین قدرتمندی ریسک بسیار بالایی دارد. در سئو کلاه خاکستری ما یک وبلاگ اجاره‌ای ایجاد می کنیم و شبکه bpn را روی این وبلاگ ایجاد می کنیم. ردیابی این نوع ترفند کمی مشکل تر از سئو کلاه سیاه است.

در این ترفند سئو کلاه خاکستری، باید این نکته را هم خاطر نشان کنیم که گوگل به محض متوجه شدن از شبکه bpn آن را تخلف شناسایی می کند و سایت شما را جریمه خواهد کرد. بنابراین این روش تنها به افراد حرفه‌ای پیشنهاد می شود نه افراد آماتوری که الگوریتم‌های گوگل را نمی شناسند.

پست مهمان

شما می توانید بر اساس تخصص و مهارتی که در نویسندگی دارید برای سایر وب سایت‌ها پست رایگان بنویسید و در آخر این پست لینک وب سایت خود را قرار دهید. این کار بسیار مرسوم و معمول است و ربات‌های گوگل نیز نمی توانند آن را به عنوان یک تخلف گزارش کنند.

در این نمونه از ترفند سئو کلاه خاکستری، نیازی به پرداخت هیچ وجهی نیست، بلکه تنها با توجه به صلاحیت شما، قرار دادن یک پست به عهده شما گذاشته می شود. در نهایت لینک شما در یکی از پست‌های وب سایت دیگری قرار می گیرد.

چند کلمه کلیدی در یک صفحه

کاربران کلمات متعددی با نگراش‌هایی متفاوت در گوگل جستجو می کنند. شما می توانید در یک صفحه یا یک پست بیش از یک کلمه کلیدی قرار دهید و آن را در متن خود تکرار کنید. گاهی اوقات در متن جایگزین تصویر، از این کلمات کلیدی استفاده کنید. این روش به افزایش بازدید، همچنین افزایش رتبه سایت کمک می کند. کافی است با کمی تحقیق، کلمات مناسبی را به عنوان کلمات کلیدی به گوگل معرفی کنید.

متن بدون لینک

آخرین ترفند سئو کلاه خاکستری این است که نام و برند سایت خود را بدون لینک در سایت‌های مختلف قرار دهید.

به عنوان مثال؛ طبق الگوریتم‌های گوگل، اگر شما سایت معروف و مفیدی باشید، باید علاوه بر بک لینک‌هایی که به سایت شما وجود دارد، نام برند و سایت شما آورده شود. به این ترتیب باید در شبکه‌های اجتماعی، نظرات کاربران در سایر سایت نام برند شما بیان و نوشته شود. این کار بسیار راحت بوده و کافی است وقت کمی را صرف آن کنید. حتی می توانید در صفحات مختلف سایت نیز از نام برند خود استفاده کنید.

این روش ریسک بسیار کمی دارد و می توان گفت قابل شناسایی برای گوگل نیست. همچنین در صورت شناسایی شدن تخلف گزارش نمی شود و جریمه نخواهید شد.

آیا از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده کنیم؟
آیا از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده کنیم؟

آیا از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری استفاده کنیم؟

بعد از تمامی نکات، تکنیک‌ها و ترفند سئو کلاه خاکستری، این سوال ممکن است ذهن شما را مشغول کند که آیا از تکنیک‌ها و ترفند سئو کلاه خاکستری استفاده کنیم یا نه؟ نمی توان به این سوال پاسخ قطعی داد زیرا تمامی ترفندها و روش‌ها ریسک یکسانی ندارند. همچنین برخی از این روش‌ها حتی در صورت شناسایی شدن، جرم محسوب نمی شوند و جریمه‌ای ندارند.

به طور کلی می توان گفت اگر شما فرد حرفه‌ای هستید و به خوبی از پس دور زدن گوگل بر می آیید، پس می توانید نتیجه خوبی از این ترفندها بگیرید.

اما اگر فردی آماتور و تازه وارد هستید، نه تنها نتیجه مطلوبی حاصل نمی کنید بلکه جریمه نیز خواهید شد. در واقع شما می توانید از تکنیک‌ها و روش‌هایی که ریسک بسیار پایینی دارند بهره ببرید بدون اینکه توسط گوگل جریمه شوید.

در این مقاله سعی داشتیم به اختصار شما را با انواع ترفند سئو کلاه خاکستری آشنا کنیم و در آخر به این نکته اشاره خواهیم کرد که علاوه بر سئو کلاه سفید، سایر سئوها تخلف اعلام می شوند اما افراد حرفه‌ای می توانند به خوبی گوگل را دور بزنند. نکته قابل توجه، میزان توانایی و استعداد شما در این زمینه است. اما باید گفت، افرادی که پایبند اخلاقیات هستند از ترفندهایی مانند سئو منفی استفاده نمی کنند.

به این ترتیب سایت‌های مختلف با قوانین و الگوریتم‌های گوگل سعی دارند رتبه بندی سایت خود را بالا ببرند و در این راه ممکن است حتی، خود سرور گوگل را نیز دور بزنند. تکنیک‌های موجود در این نوع سئو ممکن است در الگوریتم‌های جدید گوگل تخلف اعلام شود، پس در استفاده از آن ها دقت بالایی را به خرج دهید.

نتیجه گیری

با مطالعه مقاله سئو کلاه خاکستری چیست و همچنین یادگیری 10 ترفند سئو کلاه خاکستری برای بهینه سازی سایت، امیدواریم نکات سودمندی را کسب کرده باشید. سایت‌های طراحی شده در الیت دیزاین با توجه به ترفندهای سئو سفید سعی در بالا بردن رتبه سایت دارد. بنابراین دیگر نگران جریمه شدن و حذف سایت خود از موتور جستجو گوگل نخواهید بود.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (2 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست