برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 8 دقیقه وقت بگذارید : )

اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید و می خواهید از طریق اینترنت کسب درآمد داشته باشید، احتمالا بین طراحی وب سایت و اینستاگرام مردد هستید. شما احتمالا نمی دانید که اینستاگرام بهتر است یا وب سایت؟ ما در این مقاله سعی داریم تا شما را برای انتخاب یکی از این فضاهای اینترنتی متناسب با شرایط شما و راه اندازی کسب و کار اینترنتی یاری کنیم و در نهایت شما را از این سردرگمی رها کنیم. پس در ادامه این مطلب با الیت دیزاین همراه شوید.

وب سایت

وب سایت، محلی در شبکه اینترنت است که یک پایگاه اینترنتی برای اطلاع‌رسانی، ارائه محصولات، معرفی شرکت و… می باشد. امروزه داشتن وب سایت برای مشاغل مختلف امکان پذیر است و به راحتی در اختیار همگان برای شروع و ایجاد یک کسب و کار اینترنتی قرار می گیرد.

طراحی و راه اندازی وب‌ سایت فرآیندی است که از به هم پیوستن صفحات وب، محتوا، تصاویر، طراحی گرافیکی و اصول سئو تشکیل شده است، که متخصصان و طراحان الیت دیزاین هم در این حوزه فعالیت دارند.

اینستاگرام بهتر است یا وب سایت ؟ 5 تفاوت سایت و اینستاگرام
اینستاگرام بهتر است یا وب سایت ؟ 5 تفاوت سایت و اینستاگرام

ویژگی های وب سایت

یکی از روش‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی طراحی وب سایت است، داشتن وب سایت برای کسب و کارها دارای مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد نسبت به سایر کسب وکارها است که در ادامه به این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

مدیریت آسان

با راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق وب سایت می توانید، محصولات خود را به صورت اتومات به فروش برسانید و با سرعت بیشتری به فرآیند فروش و ثبت سفارش بپردازید. با قرار دادن محصولات و خدمات در سایت و امکان خرید به صورت آنلاین دیگر نیازی به گفتگو و ثبت سفارش با تک تک مشتریان نخواهد بود، در این روند شما مدیریتی راحت و آسان برای کسب و کار اینترنتی خود خواهید داشت.

اتصال وب سایت به اینستاگرام

با امکان اتصال وب سایت به اینستاگرام می توانید به راحتی محصولات خود را برای مخاطبان خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و کاربران خود را به وب سایت تان هدایت کنید.

امکان دسته بندی و جستجوی سریع محصولات

در راه اندازی وب سایت برای فروش آنلاین با توجه به نوع کسب و کار اینترنتی تان می توانید، محصولات خود را با توجه به نوع آن ها دسته بندی کنید. با دسته بندی محصولات، مشتریان می توانند به راحتی نیاز خود را پیدا و دریافت کنند.

برای مثال اگر سایت فروش کفش دارید، با دسته بندی انواع کفش‌های مردانه، زنانه، بچگانه و … مشتریان می توانند، نوع کالای مورد نیاز خود را جستجو و به راحتی خرید خود را انجام دهند، در صورتی که در اینستاگرام، امکان دسته بندی محصولات و جستجوی محصول وجود ندارد، همچنین مشتریان برای پیدا کردن محصول مورد نیاز خود باید تمام پست‌های پیج مورد نظر را بررسی کند.

جذب مشتریان واقعی

افرادی که از طریق موتورهای جستجوگر وارد سایت شما می شوند، قطعا برای یک هدف مشخص یعنی خرید محصول و یا خدمات وارد سایت شما می شوند. و تعداد کسانی که قصد خرید محصول از وب سایت شما را دارند، بسیار بیشتر از تعداد مشتریان شما در شبکه‌های اجتماعی است. وجود موتور جستجوی گوگل کمک بسیار بزرگی برای وب‌سایت‌ها است تا بتوانند مشتریان واقعی را جذب کنند.

برای این کار باید سایت خودتان را بر اساس الگوریتم‌های موتورهای جستجو، بهینه‌سازی و یا اصطلاحا سئو کنید. در این صورت است که می‌توانید از مخاطبان بیشتری بهره‌مند شوید که در نتیجه به افزایش فروش و رشد برند شما کمک خواهد کرد. برای آشنایی با سئو مقاله سئو چیست را بخوانید.

بروزرسانی محصولات

در وب سایت خود می توانید موجودی محصولات را مشخص کنید و با فروش هر محصول به صورت اتومات از تعداد موجودی آن ها در سایت کم شود و در صورت اتمام موجودی محصول بر روی سایت، عدم موجودی نمایش داده شود. همچنین با امکان بروز رسانی محصولات می توانید تخفیفات و فروش ویژه محصولات را بدون انتشار مجدد محصول ویرایش کنید و به مشتریان خود ارائه دهید.

امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه‌های بانکی

یکی از مهمترین ویژگی‌های وب سایت، امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه های بانکی است که به راحتی می توان مبلغ مورد نظر محصول را پرداخت کرد.

با امکان پرداخت آنلاین توسط مشتری، دیگر نیازی به پیگیری مبلغ پرداخت شده نخواهید داشت. درگاه بانکی بهترین و آسان ترین روش برای دریافت هزینه کالای فروخته شده در فروشگاه های اینترنتی می باشد. مقاله درگاه پرداخت اینترنتی چیست در وبلاگ الیت دیزاین شما را با این موضوع بیشتر آشنا می کند.

امنیت بیشتر

در راه اندازی کسب و کار اینترنتی، وب‌سایت‌ نسبت به ایجاد یک صفحه اینستاگرام امنیت بیشتری در برابر خطرهای احتمالی فیلترینگ و یا هک شدن دارد.

به این دلیل که در وب‌سایت‌ پایگاه‌ اطلاعاتی در اختیار شخص شما خواهد بود و به راحتی می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. این در صورتی است که در اینستاگرام با امکان فیلتر و یا هک شدن صفحه اینستاگرام، به اطلاعات مربوطه دسترسی نخواهید داشت.

بنابراین برای وب سایت، در صورت بروز مشکلات احتمالی می توانید به راحتی از اطلاعات خود بکاپ ( backup ) بگیرید و به اطلاعات مربوطه دسترسی لازم را داشته باشید.

اعتبار بخشی به کسب و کار

راه اندازی وب سایت، کسب و کار شما را حرفه‌ای تر و رسمی نشان می دهد. همین امر باعث می شود تا اعتماد کاربران و مشتریان را برای یک خرید امن و آسوده جلب نماید. با قرار دادن اطلاعات کسب و کارتان در وب سایت و دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می توانید اعتماد کاربران را به وب سایت خود جلب کنید. برای آگاهی از نحوه گرفتن نماد اعتماد می توانید مقاله نماد اعتماد الکترونیکی چیست را مطالعه کنید.

اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای انتشار تصاویر و ویدئوها می باشد و این امکان را به کاربران خود می دهد تا بتوانند عکس و فیلم‌های خود را با سایر مخاطبان و کاربران به اشتراک بگذارند. امروزه کسب و کارهای بسیاری، فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی شروع کرده اند و این رسانه تبدیل به یکی از روش‌های معرفی محصولات و خدمات در فضای مجازی شده است. برای آشنایی بیشتر با اینستاگرام می توانید مقاله اینستاگرام چیست را بخوانید.

ویژگی های اینستاگرام
ویژگی‌های اینستاگرام

ویژگی‌های اینستاگرام

۱. رایگان بودن

یکی از ویژگی‌های مهم اینستاگرام، رایگان بودن آن است. اگه بودجه محدودی دارید، رایگان بودن اینستاگرام می تواند شما را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی کمک کند. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید کسب‌ و کار اینترنتی خود را به صورت رایگان در آن راه اندازی کنید و به فروش محصولات و خدمات خود بپردازید.

۲. استفاده راحت و آسان

با توجه به این که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای عموم کاربران است، استفاده از آن بسیار ساده و آسان می باشد. همانطور که می دانید، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای انتشار تصاویر و ویدئو است و برای همین امکانات محدودی نسبت به سایت دارد. بنابراین کار با آن بسیار راحت است و پیچیدگی در انتشار محتوا و استفاده از سایر امکانات در اینستاگرام وجود ندارد.

۳. جذب سریع مخاطب 

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از پربازدید ترین اپلیکیشن‌ها می باشد، بنابراین شما می توانید با استفاده از این ویژگی اینستاگرام، کاربران زیادی را به پیج خود جذب کنید و از کاربران برای فروش بیشتر و رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

۴. تبلیغات آسان

برای توسعه و معرفی بیشتر کسب و کار خود می توانید، تبلیغات محصولات و خدمات خود را به سایر پیج‌های اینستاگرام که دارای مخاطبان بیشتری هستند، بسپارید. این تبلیغات با پرداخت هزینه‌ای برای تبلیغات صفحه اینستاگرام شما انجام می شود و هرچه بیشتر در این حوزه تلاش کنید، مخاطبان بیشتری جذب خواهید کرد.

تفاوت وب سایت و اینستاگرام چیست؟

یکی از تفاوت‌های بارز بین وب سایت و اینستاگرام، هزینه راه اندازی آن ها می باشد، در صورتی که این مقایسه منطقی نیست. دلیل آن هم این است که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی از پیش طراحی شده است و تنها با ساخت یک اکانت به راحتی می توان وارد آن شد، اما در مقابل آن، راه اندازی وب سایت نیاز به طراحی و هزینه برای راه اندازی دارد.

بنابراین در مقابل این تفاوت و اختلاف هزینه، قطعا امکاناتی که در وب سایت وجود دارد در یک صفحه اینستاگرام نخواهد داشت.

یکی از تفاوت‌های وب سایت و اینستاگرام، امکان قرار دادن محصولات در دسته‌های مشخص است. با امکان دسته بندی محصولات در وب سایت، کاربران می توانند به راحتی محصول مورد نظرشان را با یک جستجوی تایپی پیدا کنند؛ اما متاسفانه این ویژگی در اینستاگرام نمی باشد و اگر محصولات شما تنوع و تعداد زیادی داشته باشد، مشتریان باید تمام صفحه اینستاگرام شما را برای پیدا کردن محصول مورد نظرشان بگردند.

دومین تفاوت بین وب سایت و اینستاگرام امکان بروز رسانی محصولات است. در اکثر فروشگاه‌ها قیمت محصولات و میزان موجودی آن ها مدام در حال تغییر است. گاهی برای اعلام تخفیفات ویژه یا عدم موجودی محصول در اینستاگرام و اعمال تغییرات، زمان زیادی از شما گرفته می شود و برای این کار شما همیشه باید پست و استوری‌های خود را آپدیت کنید.

در حالی که بروز رسانی محصولات در وب سایت، بسیار راحت و بدون انتشار مجدد محتوا و اتلاف وقت است. شما در وب سایت می توانید با یک ویرایش کلی بر روی محصولات مورد نظرتان تغییرات موجودی و تخفیفات خود را اعمال کنید.

در وب سایت با قرار دادن درگاه پرداخت، مشتریان به راحتی می توانند عملیات خرید و پرداخت را به سرعت و به صورت اتومات و شخصی انجام دهند. اما در اینستاگرام، ابتدا باید شما به صورت انفرادی برای هر مشتری، سفارش آن ها را ثبت کنید و برای پرداخت محصول توسط مشتری، شماره کارت خود را برای او فرستاده تا هزینه مورد نظر را کارت به کارت کنند و در نهایت شما با اطمینان حاصل کردن پرداخت وجه مشتری، سفارش را آماده کنید.

این پروسه گاهی بسیار طولانی و خسته کننده می شود که هم شما نمی توانید پاسخگوی نیاز تمام مشتریان شوید و هم مشتری امکان دارد که از خریدش صرف نظر کند.

در این اواخر شاهد فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی بین المللی زیادی در کشورمان بوده‌ایم. با توجه به این که اینستاگرام هم یک رسانه اجتماعی بین المللی است، احتمال فیلترینگ آن هم بعید نیست. با راه اندازی وب سایت یک کسب و کار اینترنتی همیشگی داشته باشید و از خطر فیلتر شدن، کسب و کارتان را در امان نگه دارید.

تفاوت وب سایت و اینستاگرام چیست؟
تفاوت وب سایت و اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام بهتر است یا وب سایت ؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق وب سایت و اینستاگرام هر دو برای تبلیغات و در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند. هر دوی آن ها اهداف و کارایی ارزشمندی برای دیجیتال مارکتینگ و معرفی کسب و کار شما خواهند داشت. بنابراین هر کدام از آن ها می توانند یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی و جذب کاربر برای مشاغل و فعالیت شما داشته باشند.

اما با توجه به مزیت‌های بیشتر سایت، راه اندازی کسب و کار اینترنتی با وب سایت یکی از اصلی ترین حوزه‌های کسب و کار اینترنتی به شمار می رود و اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می توانند، برای افزایش بازدیدکننده و جذب مخاطبان وب سایت کمک کنند. برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را رشد دهید، نیاز به هردوی آن ها دارید.

وب سایت و اینستاگرام، مکمل یکدیگر برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

وب سایت و اینستاگرام دو ابزار بسیار قدرتمند برای توسعه و رشد کسب و کار شماست و هر دوی آن ها نیاز به دیده شدن دارند، برای توسعه و حضور در میدان رقابت هم باید وب سایت راه اندازی کنید و هم یک صفحه در اینستاگرام داشته باشید، اینستاگرام در برند سازی شما بسیار اثر بخش است و با تبلیغات می توانید توسط افراد بیشتری در این شبکه اجتماعی دیده شوید.

شما از طریق اینستاگرام می توانید مشتری زیادی را به کسب و کارتان جذب کنید و آن ها را به سمت وب سایت خود، برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و پرداخت نهایی هدایت کنید.

در نهایت اینستاگرام یا وب سایت ؟

برای اینکه بدانید اینستاگرام بهتر است یا وب سایت؟ بستگی به شما و نوع کسب و کارتان دارد. اما در واقعیت بهترین روش برای معرفی راه اندازی کسب و کار اینترنتی در فضای مجازی، راه اندازی یک وب سایت فعال برای حرفه‌ای تر شدن در حوزه کسب و کارتان است.

همچنین می توانید در کنار آن از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… برای معرفی وب سایت، فروش بیشتر و جذب مخاطبان بیشتر استفاده کنید. با معرفی خدمات و محصولات خود در اینستاگرام به طور مفید و مختصر تبلیغات کنید و مشتریان را برای فرآیند خرید و پرداخت به سوی وب سایت خود هدایت کنید. زیرا راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق وب سایت و اینستاگرام هر دو برای تبلیغات و در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند.

حال شما بگویید اینستاگرام بهتر است یا وب سایت ؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تیم طراحی وب سایت الیت دیزاین با طراحی انواع، سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، شخصی، آموزشی و… آماده همکاری و طراحی وب سایت برای راه اندازی، توسعه و پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما عزیزان است.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست