برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 6 دقیقه وقت بگذارید : )

لینک سازی داخلی چیست؟ لینک داخلی یکی از موارد مهم در سئو شدن مطالبی است که در سایت می گذارید. این مقاله که به همت کارشناسان الیت دیزاین تهیه شده است، بر آن است تا شما را با پیچ و خم های این زمینه آشنا نماید.

لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی داخلی به اندازه لینک سازی خارجی دارای اهمیت است. در این متن به شما نشان داده میشود که این موضوع به هیچ وجه امری خسته کننده و بی فایده نیست. برای خواندن مطالب بیشتر و البته مفیدتر با ما همراه شوید.

لینک داخلی یا لینک سازی داخلی چیست؟

چنانچه معنی لینک سازی داخلی برایتان واضح نیست، در تعریف آن باید به شما بگوییم، لینک داخلی، پلی است که صفحات وب سایت شما را به صفحه ی دیگر از همان وب سایت وصل می نماید. هر سامانه ای که بیش از یک صفحه در اختیار دارد، صفحات خود را بدین شیوه به هم اتصال می دهد.

در واقع لینک داخلی نقش ساده ای در طراحی سامانه ها به عهده دارد اما هرگز نمیتوان از کنار تاثیر پررنگ آن به آسانی گذشت. وب سایت ها اغلب، دارای یک طرح کلی هستند که ساختمان آن را به شکل اصولی و منطقی به نمایش می گذارد.

بیشتر سامانه ها که از لینک سازی داخلی بهره مند هستند، از یک صفحه مرکزی برخوردارند. مابقی برگ های سامانه به صورت شاخه های نازک و فرعی به این تنه اصلی متصل هستند.

لینک داخلی یا لینک سازی داخلی چیست

اهمیت لینک سازی داخلی

نویسنده ای درباره لینک سازی داخلی و تاثیری که بر سئوی سایتش گذاشته بود، در جایی می گفت: قریب به دو سال بود که من سامانه خودم را داشتم و هر روز مطالبم را در آن می گذاشتم. سالهای نخست، بی توجه به لینک سازی داخلی کار می کردم و از این که بانس ریت سایتم زیاد بود، شاکی بودم.

تا این که با مقوله لینک سازی داخلی آشنا شدم. آن را یاد گرفتم و فهمیدم می شود با آن بین مطالب قدیمی و مطالب تازه نوشته شده ام، پل زد. مخاطب من با دیدن سابقه نویسندگی ام و با خواندن نوشته های قدیمی من به ماندن در سایت راغب تر می شد.

این نویسنده پس از لینک سازی داخلی متوجه وضعیت سامانه خود شد. افراد بیشتری جذب سایتش می شدند و سئوی سایتش و جایگاهی که گوگل به او داده باعث شد تا حس بهتری از کار خود بدست آورد. این را گفتیم که بدانید، مواردی که در سئوی مطالب مطرح می شود، به تمامی ضروری است و باید بدان توجه کرد. برای آشنایی با سئو سایت میتوانید میتوانید مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

اشاره ای بر مزیت های لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی همانطور که گفته شد، دارای امتیازاتی است. مانند:

  • لینک سازی به ایندکس شدن سامانه کمک می نماید (برای آشنایی با ایندکس مقاله ایندکس گوگل چیست را بخوانید.)
  • ربات های گوگل، جهت پیدا کردن و ایندکس نمودن سامانه ها، لینک ها را در اینترنت جستجو می کند،
  • چنانچه سامانه شما لینک داخلی قوی داشته باشد، کرالرهای موتور جستجو، محتوای تازه سامانه شما را بهتر و آسانتر دنبال می کند،
  • گوگل همیشه دنبال محتوایی است که جدید است. چنانچه محتواهای سامانه تان به درستی به هم وصل نشوند، مسلما عمل خزش گوگل نیز سریع تر اتفاق خواهد افتاد،
  • با دنبال کردن پروسه فوق فرآیند ایندکس شدن بسیار راحت تر و مطبوع تر انجام خواهد گرفت،
  • چنانچه بک لینک های سامانه خود را مرور کنید، خواهید فهمید که بیشتر این بک لینک ها اشاره شان به صفحه نخست سامانه شماست. جهت بررسی بک لینک مقاله بک لینک چیست را در وبلاگ الیت دیزاین مشاهده کنید.

اما در خصوص لینک سازی داخلی نیز این نکته را باید توضیح بدهیم که میزان زیاد بک لینک همیشه خوب نیست. گاهی این مساله به زیان سایت شما خواهد بود. حواستان باشد، عمده بک لینک ها می بایست به صفحات داخلی سایت شما اشاره داشته باشند نه صفحه اصلی! هنگامی که وب سایت به صورت پیوسته محتوا نسازد، ساختار لینک بیلدینگ آن به این صورت خواهد بود :

بیشتر لینک ها به صفحات تماس با ما، درباره ما و پروفایل رسانه های اجتماعی نظر خواهند داشت. این موضوع اثر خوبی بر روی وب سایت نخواهد گذاشت. ولی اگر ساختار لینک های داخلی وب سایت درست باشد با تشکیل راه های کلیک و ایندکس جهت ربات های گوگل ، فرصت دریافت بک لینک به منظور صفحات داخلی وب سایت تان ارتقاء می یابد.

چرا که بدین صورت اولویت خزیدن و ایندکس شدن سامانه را تغییر داده اید. فراموش نکنید، تولید لینک داخلی، باعث می شود تا وب سایت قدرتش را به صفحات داخلی انتقال دهد.

لینک جویس چیست؟

یکی دیگر از مفاهیمی که در لینک سازی داخلی مطرح می شود، لینک جویس است . لینک جویس Link Juice مفهومی کهنه و کمی هم منسوخ شده دارد با این همه در سئو بد نیست به آن اشاره ای داشته باشیم.

هنگام دریافت بک لینک بوسیله صفحه اصلی وب سایت، قسمتی از ارزش آن لینک به صفحات داخلی وب انتقال داده می شود. مسلما، الگوریتم های گوگل آن قدر پیچیده هستند که ارزش بک لینک را بوسیله لینک جویس پایش نمایند. با این همه نمی توان خاطر نشان کرد که مفهوم لینک جویس را باید نادیده گرفت. بررسی ها نشان داده است، هر چه ساختار لینک های داخلی منسجم تر باشد، نحوه کارایی آن در نتایج گوگل نیز بهتر خواهد بود.

طرز صحیح لینک داخلی چگونه است؟

طرز صحیح لینک داخلی چگونه است؟

به منظور لینک سازی داخلی که سئوی سایت شما را نیز افزایش بدهد، لازم است یک سری قوانین را جدی بگیرید. این شاخص ها را در ادامه با هم مرور می کنیم:

  • لینک ارتباط داده شده، محتوای مقاله جور باشد،
  • انکر تکستی که برای لینک مورد استفاده قرار گرفته شده است، محتوای آن را آشکار نماید،
  • لینک سازی را صرفا برای تکمیل مقاله و اطلاعات مخاطب طراحی کنید،
  • ساختار منسجم و معتبری در سامانه برای متصل کردن صفحات به هم ایجاد نمایید،
  • به گونه ای لینک سازی کنید که گوگل به آسانی قادر باشد به همه محتواهای موجود در سامانه دست بیابد،
  • در انکر تکست از کلمات کلیدی نیز استفاده نمایید،
  • زمان ارتباط مخاطب باسامانه را به کمک ارائه داده های تکمیلی با لینک سازی به مقالات داخلی سایت، ارتقاء دهید،
  • هدف از لینک سازی، بهبود UI و UX است. (در مقاله تفاوت UI و UX در چیست میتوانید به طور مختصر با این دو موضوع آشنا شوید.)
  • لینک سازی باید در حد اندازه صورت بگیرد.

بررسی انواع لینک داخلی

بررسی انواع لینک سازی داخلی

اکنون که درباره لینک سازی داخلی مطالبی آموختیم، خوب است درباره انواع آن نیز با هم گپ و گفت داشته باشیم.

لینک سازی به شیوه کاملا دستی:

لینک سازی داخلی با شیوه دستی، بسیار مرسوم است و امری ناشناخته نیست. زمانی که وبمستر در محتوای خود از لینک مطالب دیگری در سامانه های خود بهره می برد، درحقیقت به صورت دستی دارد لینک سازی  انجام می دهد. این قسم لینک ساختن، اثر مثبتی در تجربه مخاطب و گوگل دارد.

لینک سازی داخلی به شیوه اتومات

در حوزه لینک سازی داخلی، افزونه های بسیاری موجود است. در این افزونه ها شما قادرید کلمات ویژه ای را در قبال لینک های بخصوصی داشته باشید. سپس خواهید توانست در هر مطلبی که از این دسته از واژگان بهره می گیرید، لینک سازی به واژه مدنظر را به صورت اتومات انجام دهید.

این شیوه از لینک سازی داخلی موجب می شود تا اطلاعات مخاطب در حوزه های مختلف بالا رفته و زمان ایستایی او در سایت افزایش یابد. این مساله در نهایت به بهبود رتبه سایت شما در گوگل منجر می شود.

ساختن لینک داخلی در منوی سامانه

در لینک سازی داخلی بدین روش، می بایست، صفحاتی با موضوعات مرتبط در سایت بوجود آورید که مخاطب بهتر بتواند به آنها دستیابی داشته باشد. چنانچه سایت شما درباره لباس ورزشی است، از برندهای موجود خود برای لینک سازی استفاده کنید.

ساختن لینک داخلی در صفحه اصلی

لینک سازی داخلی در این صفحه بدین گونه است که دسته بندی مطالب، صفحات تماس با ما ، درباره ما و …. در این قسمت به خوبی معرفی و نمایش داده شود. جذابیت در این صفحه می تواند به خوبی کاربر را در سایت نگاه دارد.

ساختن لینک داخلی عکس ها

لینک سازی داخلی عکس ها به گوگل این نکته را نشان می دهد که تصویری که در محتوا ایجاد کرده ایم به چه محتوایی اشاره دارد. این موضوع می تواند برای کاربران نیز مفید باشد. چون در صورتی که عکس بارگیری نشود، از روی این لینک سازی خواهد فهمید، عکس به چه موضوعی اشاره می کند.

ایرادات لینک داخلی

ایرادات لینک سازی داخلی چیست؟

در هنگام لینک سازی داخلی گاهی ایراداتی رخ می دهد. برخی این اشکالات عبارتند از :

  • لینک سازی اگر به صورت داخلی و شکسته انجام شود، شما را با خطای 404 روبرو می کند،
  • ریدایرکت شدن صفحات موجب می شود تا یک صفحه خوب و با ارزش از اعتبار ساقط شود،
  • صفحات کم اهمیت دچار لینک دهی بسیار می شوند. لینک داخلی باید به صورت متعادل و با محتوای به کار رفته هماهنگ باشد،
  • لینک سازی داخلی اگر برای صفحات مهم زیاد به کار برده شود، ممکن است، برای افراد خسته کننده به نظر آید.

سخن پایانی

در این مقاله که لینک سازی داخلی محور اصلی گفتگوی آن بود، با موارد بسیار مهمی در این زمینه آشنا شدیم. در این متن یاد گرفتیم، لینک سازی داخلی چیست، چه اهمیتی دارد و چگونه می توان با ساخت یک لینک سازی به رتبه بهتری در گوگل دست یافت. در ادامه نیز به برخی از مشکلات ناشی از لینک سازی نیز اشاراتی شد. ­

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست