برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟ رسیدن به صفحه اول گوگل دلیل بسیاری از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی است که صاحبان کسب‌وکارها، تولید کنندگان محتوا و استراتژیست‌های مارکتینگ انجام می‌دهند. در این مقاله قصد داریم از اهمیت صفحه اول گوگل و اقدامات لازم برای رسیدن به آن صحبت کنیم. همراه ما در الیت دیزاین باشید.

چرا باید به صفحه اول گوگل برسیم؟

این سوال پر اهمیت و کلیدی را با توجه به موارد زیر می‌توان پاسخ داد:

  • صفحه دوم جای پنهان کردن جسد است؛ یعنی احتمالا کسی به صفحه دوم گوگل برای بازدید از وب‌سایت‌ها مراجعه نمی‌کند و همه به همان صفحه اول اکتفا می‌کنند.
  • ۷۵٪ تا ۸۰٪ مخاطبین فقط از صفحه اول بازدید می‌کنند: پس برای فروش بیشتر، برندینگ، گرفتن سهم بازار بیشتر باید در صفحه اول گوگل باشیم.

چرا باید به صفحه اول گوگل برسیم؟

چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟

برای رسیدن به صفحه اول گوگل دو راه خواهید داشت:

  • استفاده از تبلیغاتی کلیکی Google Adwords
  • سئو و بهینه سازی وب‌سایت برای رسیدن جایگاه مطلوب

روش دوم روش بهتری برای رسیدن به صفحه اول گوگل است، زیرا رایگان است و نتیجه آن در بلند مدت قابل اتکاست. در این مقاله قصد داریم که راه‌های رسیدن به صفحه اول را از طریق روش دوم یعنی بهینه‌سازی پیگیری کنیم.

چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟

آنالیز و بهبود وضعیت وب‌سایت:

وب‌سایت یا وبلاگ خود را بررسی کنید که در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا از نظر فنی قابل قبول است؟ وضعیت وب‌سایت فقط مربوط به شکل ظاهری یا آمار بازدید نیست بلکه باید از لحاظ عملکرد نرم افزاری نیز وضعیت قابل اتکایی داشته باشد. با وجود مشکلات فنی امکان رسیدن به صفحه اول گوگل وجود ندارد.

شناسایی نیاز مخاطب و برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به آن:

قبل از اینکه به سراغ مرحله‌ی بعدی برویم لازم است که نیاز مخاطبین را برای شکل‌دهی به استراتژی محتوا بشناسیم. ابتدا باید بدانیم گروه مخاطبین ما چه کسانی هستند؟ در گوگل چه کلید واژه‌هایی را سرچ می‌کنند؟ و به چه وب‌سایت و کسب‌وکاری اعتماد خواهند کرد؟ سپس با تعریف استراتژی مناسب می‌توانیم سراغ مرحله بعدی برویم.

تولید محتوا با کیفیت:

در مقاله‌ی «اعتبار صفحه وب‌سایت چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟» به اهمیت محتوا برای ارتقای اعتبار وب‌سایت پرداختیم. تقریبا بر هیچکس اهمیت محتوا پوشیده نیست. آنچه موجب رضایت و همراهی مخاطب می‌شود محتوای یک وب‌سایت یا شبکه‌ی اجتماعی است و گوگل هم اهمیت بسیار زیادی به محتوا می‌دهد. بطوری که وب‌سایت‌هایی که قسمتی بنام وبلاگ دارند از اعتبار و جایگاه بهتری برخوردار خواهند بود. علاوه بر اهمیت محتوا، کیفیت آن نیز بسیار مهم است. برای آشنایی با روش‌های تولید محتوای حرفه‌ای می‌توانید به مقاله‌ی «چگونه محتوای خوبی تولید کنیم ؟ ۱۳ روش جذاب تولید محتوا» سر بزنید.

با Keyword Research کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید:

با Keyword Research کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید:

برای رقابت در گوگل و رسیدن به جایگاه نخست لازم است کلمات مرتبط با حوزه فعالتی خود را انتخاب کرده و بر آن تمرکز کنید. میزان جستجوی زیاد یک کلمه‌ی کلیدی لزوما به معنی مناسب بودن آن نخواهد بود. بلکه باید کلماتی را مدنظر قرار دهید که علاوه بر مفید بودن به کمترین زمان و کمترین هزینه بتواند بازدهی مناسبی داشته باشد. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب توصیه میکنم مقاله کلمات کلیدی چیست را بخوانید.

تحلیل رقبا:

بررسی کنید که در کلمات کلیدی هدف چه سایت‌هایی پیشتاز هستند تا بتوانید با وب‌سایت خود را با آنها مقایسه کنید و بهبود ببخشید.
اگر تحلیل و بررسی وب‌سایت رقبا را انجام ندهید، هر فعالیت شما صرفا بر اساس دیدگاه و تجربیات شما خواهد بود و منجر به موفقیت نخواهد شد. وب‌سایت رقبای خود را از نظر لینک‌های خارجی و داخلی، کیفیت و موضوع محتوا، استفاده از عکس‌ها و تصاویر یونیک و… بررسی کنید تا متوجه شوید برای رقابت چه می‌کنند؟

ساختار مناسب برای وب‌سایت خود بسازید:

محتوای کل وب‌سایت شما باید برای مخاطب سهل الوصل باشد بصورتی که با ورود به وب‌سایت دچار سردرگمی نشود. می‌توانید فهرست‌بندی درست و مناسبی برای مطالب وب‌سایت در نظر بگیرید و بر اساس موضع آن دسته‌بندی تعریف کنید. به اینصورت مخاطب دچار سردرگمی نخواهد شد و وب‌سایت نیز اعتبار بهتری می‌گیرد. برای رقابت در رتبه‌بندی گوگل تمام صفحات وب‌سایت را با برنامه‌ریزی درست و با لینک دهی مناسب پیش ببرید.

فرمت مناسبی برای محتوا و مقالات در نظر بگیرید:

شکل و ساختار مقالات وبلاگ اهمیت زیادی دارد. صفحه‌بندی درست، رعایت پاراگراف‌ها، نداشتن غلط املایی و استفاده‌ی درست از علائم نگارشی همه و همه تاثیر بسزایی بر جایگاه یک وب‌سایت خواهد داشت.
اگر محتوای با کیفیتی نیز داشته باشید اما فرم مناسب آن رعایت نشده باشد، نه در نظر مخاطب و نه از دید گوگل ارزش خاصی نخواهد داشت. برای حفظ ارزش یک مقاله لازم است فرم و محتوای آن با هم همخوانی داشته باشد و در راستای اهداف کسب‌وکار باشد.

استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی در محتوا و مقالات:

محتوا برای رقابت در جایگاه گوگل نیاز به لینک دهی به وب‌سایت‌های معتبر و همینطور لینک دهی به صفحات داخلی وب‌سایت دارد. لینک‌دهی به وب‌سایت‌های معتبر می‌تواند جایگاه شما و با کیفیت بودن محتوای شما را به گوگل نشان دهد. برای آشنایی با ترفندهای جستجوی حرفه‌ای در گوگل می‌توانید به مقاله «جستجوی پیشرفته در گوگل ( ۱۰ ترفند برای افراد حرفه ای)» مراجعه کنید.

استفاده از تصاویر و ویدئوهای مناسب:

استفاده از تصاویر و ویدئوهای مناسب:

برای اینکه مخاطب درک بهتری از محتوای شما داشته باشد لازم است برای او درک بصری نیز فراهم کنید. استفاده از عکس‌های مناسب و غیر تکراری، ویدئوهای آموزنده می‌توانید جایگاه خوبی کسب کنید. معمولا وب‌سایت‌هایی که به صفحه اول گوگل می‌رسند در تمام مقالاتشان از تصاویر و اینفوگرافیک‌ها استفاده می‌کنند. برای آشنایی با اینفوگرافیک می‌توانید به مقاله‌ی «اینفوگرافیک چیست؟ و چه کاربردی دارد؟» مراجعه کنید.

مقالات قدیمی را بروز کنید:

در مقاله‌ی «تاثیر مقالات قدیمی بر سئو سایت» به اهمیت محتوای قدیمی پرداختیم. مقالات قدیمی گرچه مناسب روز نیستند، اما می‌توانند با آپدیت شدن جایگاه یک وب‌سایت را بهبود ببخشند و بخشی از هزینه‌ای که صرف آن شده را برگردانند.

بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل:

شاید نیمی از مخاطبین شما با سیستم لب تاب و کامپیوتر وب‌سایت شما را سرچ کنند اما احتمالا همه آنها به گوشی موبایل دسترسی خواهند داشت. اما زمانی که مخاطب شروع به سرچ می‌کند اگر به وب‌سایتی بر بخورد که در موبایل خوب نمایش داده نشود، خیلی زود وب‌سایت را ترک می‌کند و این مسئله از دیدگاه گوگل بسیار مخرب است و تاثیر منفی زیادی می‌گذارد.

جمع‌بندی:

موضوع این مقاله « چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟» بود. در وبلاگ الیت دیزاین مقالات مناسبی برای کسب رتبه خوب در گوگل قرار داده‌ایم که می‌تواند کمک شایانی به شما کند. فراموش نکنید که علاوه بر تلاش برای رسیدن به صفحه اول گوگل همواره باید برنامه‌ریزی مناسبی جهت ماندن در این صفحه را داشته باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست